Kenellä yli 3 lasta ja miten menee? Suuri kysymys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Pillerilapsi ois meille köyhille tulossa, enkä tiä uskallanko antaa tulla vaikka suren varmaan loppuelämäni. Mä en mitään muuta kun haluis kun hoitaa lapsia ja antaa heille tukea ja turvaa, nyt vaan tuntuu että ei voimat riitä..

Neljä lasta, mies päivät töissä vanhin täyttää elokuussa 6v ja nuorin on nyt 3kk.
Ihan hyvin menee, asenteesta se on aika pitkälti kiinni.

Aborttia en itse pystyisi tekemään, enkä varsinkaan antamaan adoptioon.. Hankala tilanne.
Mutta jos tukiverkko on kunnossa niin hyvä on ja etenkin se että osaat pyytää apua ajoissa jos/kun sitä tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Neljä lasta, mies päivät töissä vanhin täyttää elokuussa 6v ja nuorin on nyt 3kk.
Ihan hyvin menee, asenteesta se on aika pitkälti kiinni.

Aborttia en itse pystyisi tekemään, enkä varsinkaan antamaan adoptioon.. Hankala tilanne.
Mutta jos tukiverkko on kunnossa niin hyvä on ja etenkin se että osaat pyytää apua ajoissa jos/kun sitä tarvitsee.

Kiva kuulla! Tukiverkko olis kunnossa, mutta kun sitä ajattelee pitemmän päälle että haluis matkustela yms. niin miten se onnistuis ikinä :( Mies keikkatyöläinen, ehkä saa pian vakipaikan...Itse työtön, kouluttamaton ja kotona vuoden vanha lapsi.

4v, 2v11kk ja 1v ja hyvin menee kun ei valita.. :saint:

Ei vaan, ihan oikeasti. Hyvin menee, rahaa ei meilläkään liiaksi ole, mutta menoja pystyy aika hyvin karsimaan. Aikaa ei juuri ole muuhun, mutta elämä on nyt tätä. Ja tässä on kaikki mitä tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja zizilisko:
Neljäs syntyi juuri ja ihan hyvin menee. Pienituloisia mekin olemme, mutta ei tuo vauva niin paljoa kuluta, että talous ei sitä kestäisi.

Vähäkin voi olla paljon.

Meillä tulot riittävät tällä hetkellä just menoihin.Kun kolmas syntyy,niin saadaan kituuttaa et pärjätään seuraavaan tiliin.
Autonhan vois laittaa pois,mutta henkinen puoli ei kestäis kotona istumista.

Alkuperäinen kirjoittaja Palstan KAUNOTAR:
Neljäs syntyi juuri ja ihan hyvin menee. Pienituloisia mekin olemme, mutta ei tuo vauva niin paljoa kuluta, että talous ei sitä kestäisi.

Niin..vauva,mutta entäs kun on iso. Harrasteet yms maksaa. Kyl vaan kuluttaa

Meillä ei siinä vaiheessa enää vanhimmat lapset asu kotona, että mun ei tarvii sitä niin miettiä. Eri asia sitten, jos on lapset pienemmällä ikäerolla. Ja kyllähän niihin lapsiin saa kulutettua rahaa paljonkin, mutta edullisiakin harrastuksia on olemassa. Suurin pakollinen kasvava menoerä kun lapset on isompia taitaa kuitenkin mennä ruokakauppaan.

kolme lasta opiskelee ja nyt vasta rahaa palaakin.. esim vuokrien maksussa pitää avustaa, kun ei opintotuki+asumistuki riitä isossa kaupungissa. samoin kirjojen ostossa ja muussakin pitää avustaa.. eipä osattu arvata ku pieniä ovat että kuinka rahaa kuluu. ja lisäksi on pienempiä kotona, tiukkaa on

Mistä sinä tiedät, kun sinulla ei ole noin montaa lasta?

Yhteistyössä