KENELLÄ tietoa imetyksestä+raskaudesta!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vakkari harmaana

Vieras
eli teenkö mä hallaa sikiölle kun imetän edellistä n.7-10krt päivässä? en paljoa kerralla mut nykyinen kuopus on niin sitkeä heräilemään yöllä et vähän väliä tissillä. samaten päivällä..

nyt odotan siis seuraavaa- onko tästä tiehästi imettämisestä oikeesti jotain haittaa, vai pitäiskö mun lopetta aheti imettäminen?

Jos ei pistä supistamaan, niin imetä vain.

Minä imetin toista lastamme n. rv 27 asti, kun kaksosia odotin. Sitten lopetin, mutta en siksi, että koin imetyksestä olevan jotain haittaa raskaudelle, vaan halusin toisen ns. unohtavan rinnan ennen kaksosten syntymää. Jos olisin lopettanut myöhemmin, olisi varmaan tullut mustasukkaisuutta rinnan takia.

kiitti! mä oon viel niin alussa että ei mitään raskausoireita. mitä nyt selkä kipeä ja muuta pientä, mut ei supistuksia.. neuvolasta en viiti kysyä ku en viel haluu soittaa sinne..

Imetä ihan rauhassa vaan :) Minkä ikänen muuten kuopuksesi on, ihan mielenkiinnosta mietin onnistuitko raskautumaan (täys)imetyksen aikana? Oliko jo menkat? Muuten vaan kyselen :whistle:

"Imetys on lähes aina turvallista myös raskauden aikana, vaikka useimmissa kulttuureissa odotetaankin äidin vieroittavan saatuaan tiedon uudesta raskaudesta. Myös odotusajan erilaiset fyysiset ja psyykkiset tekijät voivat kannustaa äitiä vieroittamaan. Perussääntö kuitenkin on, että terve ja hyvin ravittu nainen voi halutessaan jatkaa imetystä koko raskauden ajan, kun raskaus sujuu normaalisti. "

"Lääketieteellisiä syitä lopettaa imetys voivat olla mm. kohtukipu, verenvuoto tai äidin jatkuva painonlasku raskauden aikana, joskus myös aikaisemmat keskenmenot tai ennenaikainen synnytys. Ei ole olemassa näyttöä siitä, että terveen äidin normaalissa raskaudessa imetys lisäisi keskenmenoja tai ennenaikaisen synnytyksen riskiä. "

sekoittaakseni soppaa, neuvolan täti oli ollut äskettäin koulutuksessa, jonka perusteella nykyään suositeltaisiin imetyksen lopettamista raskauden aikana, jotta kehittyvä sikiö saisi tarvittavan energiansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Imetä ihan rauhassa vaan :) Minkä ikänen muuten kuopuksesi on, ihan mielenkiinnosta mietin onnistuitko raskautumaan (täys)imetyksen aikana? Oliko jo menkat? Muuten vaan kyselen :whistle:

kuopus on 11kk eikä täysimetyksellä .mut imetän semmosen 12 krt. vrk et useesti :D

edellisiltä kerroilta voin kertoa sen et oon tullu raskaaks heti kun täysimetyksen oon lopettanu ni seuraavassa kuussa :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
sekoittaakseni soppaa, neuvolan täti oli ollut äskettäin koulutuksessa, jonka perusteella nykyään suositeltaisiin imetyksen lopettamista raskauden aikana, jotta kehittyvä sikiö saisi tarvittavan energiansa.

jospa mä yritän nyt ottaa niskasta iteäni kiinni ja syödä tosi terveellisesti nii jos se auttais sit asiaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
"Imetys on lähes aina turvallista myös raskauden aikana, vaikka useimmissa kulttuureissa odotetaankin äidin vieroittavan saatuaan tiedon uudesta raskaudesta. Myös odotusajan erilaiset fyysiset ja psyykkiset tekijät voivat kannustaa äitiä vieroittamaan. Perussääntö kuitenkin on, että terve ja hyvin ravittu nainen voi halutessaan jatkaa imetystä koko raskauden ajan, kun raskaus sujuu normaalisti. "

"Lääketieteellisiä syitä lopettaa imetys voivat olla mm. kohtukipu, verenvuoto tai äidin jatkuva painonlasku raskauden aikana, joskus myös aikaisemmat keskenmenot tai ennenaikainen synnytys. Ei ole olemassa näyttöä siitä, että terveen äidin normaalissa raskaudessa imetys lisäisi keskenmenoja tai ennenaikaisen synnytyksen riskiä. "

eli periaatteessa kuhan katon et syön kunnolla (missä oon vähä huono) niin ei olis estettä mitään..

Mä kun tulin esikon jälkeen aika pian uudelleen raskaaks, niin uuden raskauden alussa jo maidon laatu muuttui. Uusi vauva mahassa varmaan vei ravinnosta suurimman osan, kun maito oli kuin vettä ja esikko jäi nälkäiseks imetyksen jälkeen, eli imetys loppui ja esikko sai sitten korviketta ja velliä.

Yhteistyössä