Kenellä synnytys käynnistetty, ja miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gekkolisko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla käynnistettiin ensimmäinen lapsi. Olikohan syynä korkea verenpaine, epäiltiin että lapsi kasvaisi liian suureksi, syntyessään 50cm ja 3600g.
Viikkoja oli 39.
Käynnistettiin tipalla. Ekana päivänä ei tapahtunut mitään. Seuraavana päivänä kun tippa laitettiin synnytys käynnistyi heti. Kesti 5,5 tuntia.

Tuplien synnytys kaynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Pari pv aikaisemmin aitipolilla oli sovittu tuo. Syyna oli oma jaksaminen. Paikat olivat valmiina jo synnytykseen:kohdunsuu auki muutamia sentteja, kohdunkaulakanava lyhentynyt, kohdunsuu pehmea. Kaynnistys tehtiin viikolla 39+1 ja 3 h:ssa lapsoset olivat maailmassa

Oksitosiinilla käynnisteltiin kun oli kulunut 28h lapsivesien menosta eikä supistukset alkanut ollenkaan. Vajaa tunti tipan laitosta merkattiin synnytys käynnistyneeksi (säännölliset supistukset) ja vajaa 5h niin lapsi syntyi. Ponnistusaika 12min ja eka lapsi oli kyseessä. Sanoisinpa että melko helppona synnytyksenä pidin.

mulla käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia, viikkoja oli 38+3..annettiin jotai tabletteja (en muista mitä). joka tapauksessa, niitä annettiin liikaa. synnytys eteni niin nopeasti, etten ennättänyt saamaan mitään kivunlievitystä. synnytyksen kesto kokonaisuudessaan 2,5 tuntia. oli siis eka synnytys.

Kuopukselta synnytys käynnistettiin 2 päivää ennen laskettua aikaa. Hakeuduin neuvolaan kun en ollut tuntenut liikkeitä ainakaan vuorokauteen. Neuvolassakaan ei saatu liikettä aikaiseksi ja maha oli kovin pinkeä. Sairaalaan passittivat ja sinne jäin. Katsoivat että vauva on kunnossa, mutta lapsivettä liian vähän.

Käynnisteltiin ensin jollain pillereillä ja sitten tipalla. 2 päivää meni ja poika synty laskettuna päivänä.

Korkean lapsiveden menon vuoksi käynnistettiin, kun omat supistukset ei alkanu. Cytotec kapseli alapäähän ja odoteltiin, ei juurikaan auttanut. Lapsivedet meni ja omat supistukset loppui, yritettin oksitosiinilla (6h) pitää homma käynnissä, ei auttanut, sektioon päädyttiin 18 h vesien menosta.

Mulla käynnistettiin kalvojen puhkaisulla 38+6, koska olo oli vaikea 4cm auki olevan kohdunsuun takia. Oli useita viikkoja niin auki ja pää painoi todella pahasti :/

Avautumisvaihe kesti noin 1,5 tuntia ja ponnistusvaihe tunnin.

Kuopus käynnistettiin isonkoon takia(40+5). Menin käynnistykseen pe aamuna, supistuksia ei tullut ollenkaan vasta kun la-su yönä, jolloin heräsin sairaalassa supistukseen(viikkoja 41+0) ja yökkö totes että on 6cm auki ja 2h päästä poika oli maailmassa<br><br>

Lapsvesi meni 40+1 ja 25h myöhemmin käynnistettiin, koska supistuksia ei vaan kuulunut, jollain nieltävällä tabletin murusella. Toisenkin palasen sain ennenkuin katsottiin synnytyksen olevan käynnissä. Hurrikaani syntyi 40+2 n. 23h käynnistyksen aloittamisesta, synnytyksen kestoksi merkittiin 16h 50min.

Esikoinen syntyi rv 41+4 syynä raskausmyrkytys (korkea verenpaine, valkuaista pissassa), tyttö vauva syntyi kolmantena päivänä käynnistyksestä (kohdunsuun kypsyttely), salissa lisäksi muistaakseni oksitosiinitippaa, kesto reilu 7h. (3770g, 51cm)

Keskimmäinen syntyi 40+3 syynä se, että en pystyny nukkuun ja olin ihan poikki, porasin vaan. Tyttö syntyi kolmantena päivänä käynnistyksen aloittamisesta (kohdunsuun kypsyttely), kesto reilu 7h. (3750g, 49cm)

Kolmas alko tuleen omilla supistuksilla, johon sain yhden tabletin murun vauhdittaan supistuksia. Alko tuleen verta tulvimalla ja jouduttiin tekeen kiireellinen sektio. Vuoto ei istukasta. (Tyttö 3160g, 48cm)

:heart: :heart: :heart:

Mun viimene raskaus käynnistettiin viikolla 37+4 koska olin ravannut sairaalassa viikoista 32 supistelujen takia, rv 35 tehtiin koko arvio ultralla ja se oli 3300 mutta lääkäri säikähti että kasvaa liian isoks ja päädyn sektioon.
papereihin kirjattiin että jos tulee supistusten takia rv 37 sairaalaan niin käynnistetään.

supistukset alko neljältä iltapäivällä lähdin yksin sairaalaan mies jäi kotiin lasten kanssa,olin yön salissa ilokaasun ja petidinen avulla mutta koska yötä vasten ei käynnitetä niin sain tipan seuraavana aamuna klo 11 mies tuli sairaalaan kolmen aikaan ja vauva syntyi neljän jälkeen.
synnyts kesti 24 tuntia ja voin sanoa että olin ekan kerran väsynyt tästä rumpasta.Vauvan koko meni pieleen ja painoikin 3830g kätilöt ja lääkäri tuli katsomaan ihmettä koska sen ei olis pitänyt mahtua tulemaan normaalisti mutta en edes revennyt eikä mitään leikattu.

Yhteistyössä