Kenellä kokemusta perätila vauvoista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heddy-79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heddy-79

Jäsen
16.01.2007
196
0
16
Tällä viikolla todettiin, että meidän nelonen onkin perätilassa. Yrittävät kääntää ens viikolla, mutta kohtu on jo laskeutunut ja vauva tuntuu istuvan tyytyväisenä pää ylöspäin. Raskausviikkoja tänään 36+6. Kohdunsuukin oli auki sentin verran.

Onko kenenkää vauva kääntynyt viime metreillä itsellään pää alaspäin?
Sattuuko kääntöyritys? Mulla supistaa herkästi, enkä haluais kenenkään kopeloivan mahaani.

Entä onko kokemusta alatie synnytyksistä, jos vauva perätilassa?

Mulla toinen raskaus (tyttö ) oli perätilassa ja kääntyi myöhään.
Huomattiin neuvolassa siinä rv36+jotain että on kääntynytkin perätilaan.
Varattiin heti kääntöyritys aika. Menin kääntöyritykseen r37.
Kääntöyritys sattui jonkun verran.
Saatiin tyttö lähes kokonaan käännettyä ja sitten itse kääntyi taas perätilaan saman tien.
Sanoivat että ei aleta väkisin sit kääntämään jos ei kerran ekalla kerralla onnistunut.
Otettiin uus aika rv38+6 että silloin katsotaan onko kääntynyt.
Kun menin tarkastukseen rv38+6 niin tyttö oli kääntynyt oikein päin.

Mun tuttavalla vauva kääntyi vielä rv39 jälkeen oikein päin.

=)

mun vauva oli perätilassa rv 34 asti. ehdottelivat kääntämistä, mietin sitä aikani mutten suostunut. ultran mukaan olisi voinut yrittää mutta siinä ei näkynyt että napanuora oli kaulan ympäri ja istukka kalvokiinnitteinen. en tiedä olisiko istukka kestänyt kääntämistä saati perätila synnytystä. lisäksi istukka oli osittain edessä, silti halusivat kääntää. onneksi en suostunut. ja sain taistella itselleni ajan sectioo, sillä perätila lasta en suostunut alakautta synnyttämään. liikaa riskejä(mm. lapsi saattaa refleksin omaisesti suoristaa kätensä liaan aikaisin) hapen saanti yms..lisäksi siinä saa synnyttää vain yhdessä asennossa jalat sidottuina, ja paikalla on useampi kätilö lääkäriä ja lastenhoitajaa, tuo kaikki kertoo mielestäni perätila synnytysten riskeistä. ja kun minut lopulta leikattiin lääkäri totesi että, hyvä kun leikattiin. sain pitää pienen poikani :heart: ja se vielä että, kääntämisen onnistuminen on vain noin 50% luokkaa. ja näyttää tosi :x :x

niin ja vauva oli myös mulle neljäs =) mieti ihan rauhassa mitä haluat tehdä, älä anna kenenkään painostaa sinua mihinkään =)niinhän sitä sanotaan että vauvalla on jokin syy siihen perätilaan

Kovasti tässä olen miettinyt...
Kääntöyritys vähän kauhistuttaa, jos lekuri on liian innokas ja kovakourainen.
Periaatteessa olisin normaalia alatiesynnytystä toivonut.
Mutten taida uskaltaa, jos vauva pysyy perätilassa.

Yhteistyössä