keltarauhashormonin vähyys ja raskaus

Hei!

Onko kenelläkään kokemusta matalasta keltarauhashormonin tasosta ja onnistuneesta raskaudesta?

Itselläni ei ole testeissä mitattu keltarauhashormonin tasoa mutta aina ennen kuukautisia tulee noin viikko tuhrua ja neuvolassa sanottiin sen voivan johtua juuri tästä hormonitasosta.

Nyt olen tehnyt positiivisen testin ja raskaus olisi ihan alussa viikolla 5+?. Keväällä oli keskeytynyt km. Olen ymmärtänyt, että matala keltarauhashormonitaso voi vaikeuttaa raskautumista mutta miten se vaikuttaa, jos on jo raskautunut? Neuvolantäti sanoi, että odotellaan ensimmäistä neuvolakäyntiä ja jos alkaa vuoto niin sitten aikaisemmin tutkimuksiin. Ei puhunut mitään tästä hormonitasosta, vaikka sen mainitsin puhelimessa.

Onko kenelläkään kokemusta matalasta keltarauhashormonipitoisuudesta ja raskaudesta ilman lääkitystä, joko onnistuneesta tai kesken menneestä?
 
Mulla lääkäri epäili keltarauhashormonin vähyyttä,kun mulla oli kaks peräkkäistä km,molemmat spontaaneja alkuraskauden.Tähän raskauteen sain tukemaan raskautta lugesteronit.Niitä käytin viikoille 16 saakka.Toivottavasti sulla raskaus jatkuu normaalisti.Esikoisen aikaan mulla ei ollu mitään ongelmia.
 
Mullakaan ei ollut esikoista odottaessa ongelmia tossa keltaruhasessa, mutta nyt menin km:n jälkeen tutkimuksiin. Mulla oli hormonikierukan poisottamisen jälkeen joka kierrossa 4 pvää tuhrutteluvuotoa ennen menkkoja... keskenmenneessä raskaudessa myös tuhrutteli 4 pvää ennen plussaa... Siitä parin viikon päästä sain keskenmenon... No, seuraavassa kierrossa tuhrutteli taas ja menin yksityiselle ja hän antoi mulle lugestronit. No, tuhru loppui taas 4 päivän päästä kuin seinään ja tein positiivisen raskaustestin. Olin saanut lääkäriltä ohjeet, että jos olenkin taas uudelleen raskaana, täytyy alkaa käyttämään lugestronia. Aloitin lugestronin ja ehdin käyttää kaksi viikkoa, kun sain niin hirveät allergiset reaktiot, että menin taas yksityiselle ja mun käskettiin heti lopettaa sen käyttö, vaikka toinen lääkäri suositteli sitä vkolle 12 asti. Pelko oli ihan hirvee ja olin ihan varma, että nyt menee kesken... Tämä lääkäri kuitenkin vakuutteli, että keltarauhashormoni ei enää tässä vaiheessa (olin vkolla7+4) vaikuta siihen raskauden jatkumiseen... Enemmän sitä käytetään siihen raskautumiseen... Tästäkin on yhtä monta mielipidettä kuin on lääkäriäkin, mutta minun kohdalla raskaus jatkui normaalisti ja nyt ollaan vkolla 34+2... Elikkäs näin minun kohdalla... Nauti raskaudestasi ja varmastikin kaikki on hyvin... Julkisella puolella aletaan näitä asioita tutkimaan vasta 3 keskenmenon jälkeen, joten siksi minä menin yksityiselle... Toivon sulle paljon tarrasukkia mukaan ja onnea raskautumisen johdosta...
 
Sama mulla eli lugestronia varmuuden vuoksi annettu tukemaan raskautta vaikka mulla ei ole todettu arvoissa ollut häikkää. Lopetin muistaakseni jotain 7+2. Ylimääräisestä ei ole haittaa, mutta tukee jokatapauksessa alkuraskautta! Onnea :flower:
 

Yhteistyössä