Kelpaisko tämmöinen tarjottava?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Meillä rippijuhlat tulossa, mitäs sanotte suunnitelmistani?
Raikas salaatti
Pastasalaatti
Lihapullia
Parsakaali-porkkanapaistos
Makaronilaatikko
Lipää ja levitettä
jälkkäriksi täytekakku

Jos on makrulootaa pöydässä, niin jättäisin pastasalaatin ja lihapullat pois.
Tai sitten pitäisin salaatit ja lihapullat ja jättäisin makrulaatikon pois.

Taitaisi parasta olla jättää se makrulaatikko pois, ei sovi joukkoon.

Makeaksi kahvin kanssa täytekakku on ok, mutta lisäisin kaveriksi kuivakakkua tai pullaa ja keksejä

Miekin jättäisin makaroonilootan pois ja jotain muutakin makeaa ehkä kaipaisi. Kaikki eivät pidä täytekakusta.

Ja makarooniloota on kuitenkin lämpimänä syötävä ruoka. Onnistuuhan se.

Muut ovat kuitenkin kylmiä ruokia, vai millainen tuo parsakaali porkkana paistos on?

Joo kyllä noita söis. Mut miks noin "sekava" valikoima? On ruokaa, piirakkaa, salaattia jne. Mä keskittyisin mieluummin joko tai, esim. lihapullat ja vaikkapa karjalanpaisti (en pidä makaronilaatikkoo juhliin sopivana, eikä se ainakaan lihapullien kans sovi) ja vaikka kasvisgratiinin sekä leipä+levite, ja sit jotain salaattia, ja jälkiruuaks kakku. Tai sit tekisin 2-4 erilaista piirakkaa, ja paria salaattia, ja jättäsin ruuat pois (tässä tapauksessa lihapullat ja laatikon ja leivät), ja laittasin sit jälkiruokaan jotain muutakin kuin kakun, esim keksejä ja ehkä jotain pullaa tms, ja laittasin ne kaikki kerralla pöytään tarjolle ..

[QUOTE="xxxx";23347137]Miekin jättäisin makaroonilootan pois ja jotain muutakin makeaa ehkä kaipaisi. Kaikki eivät pidä täytekakusta.

Ja makarooniloota on kuitenkin lämpimänä syötävä ruoka. Onnistuuhan se.

Muut ovat kuitenkin kylmiä ruokia, vai millainen tuo parsakaali porkkana paistos on?[/QUOTE]

Paistos on myös lämpimänä syötävä. Voishan siihen kai vielä jotain makeaa keksiä kaffin kanssa.
Huh, mikä urakka järkätä juhlia!

[QUOTE="mä";23347148]Joo kyllä noita söis. Mut miks noin "sekava" valikoima? On ruokaa, piirakkaa, salaattia jne. Mä keskittyisin mieluummin joko tai, esim. lihapullat ja vaikkapa karjalanpaisti (en pidä makaronilaatikkoo juhliin sopivana, eikä se ainakaan lihapullien kans sovi) ja vaikka kasvisgratiinin sekä leipä+levite, ja sit jotain salaattia, ja jälkiruuaks kakku. Tai sit tekisin 2-4 erilaista piirakkaa, ja paria salaattia, ja jättäsin ruuat pois (tässä tapauksessa lihapullat ja laatikon ja leivät), ja laittasin sit jälkiruokaan jotain muutakin kuin kakun, esim keksejä ja ehkä jotain pullaa tms, ja laittasin ne kaikki kerralla pöytään tarjolle ..[/QUOTE]

No piirakkaa ei tuossa olekaan tarjolla, vaan kahden salaatin kera lihapullia sekä tuo paistos, joka on ehkä monen mielestä gratiinin tyylinen. ja kun kaikki lapset ei niitä syö niin siksi lapsille tuo makruloota. Jos jätän lootan niin jäishän niille sit pelkät lihapullat ja salaatti...

Meilläkin on pian rippijuhlat.

Tarkoitus on pojan toiveesta tehdä sellainen venäläinen zakuskapöytä. Siihen nyt ainakin tulee tattipiirakkaa, kaalipiirakkaa, lohipiirakkaa, graavi lohi ja karjalanpiirakat, punajuuri-omenasalaatti, ns. venäläinen salaatti, hedelmäinen vihreäsalaatti, tummaa leipää, suolakurkkuja ja hunajaista smetanaa.

Kakuksi charlotterusse puolukkahillotäytteisellä kääretortulla, johon lirutetaan vähän kinuskia päälle ja täytteenä normaalikermahyytelö. Lisäksi joitakin Ruhtinatar Olgan hillopikkuleipiä ja suklaata.

Juotavaksi kahvia, teetä, mehua, limsaa ja kivennäisvettä.

[QUOTE="mie";23347214]Mitä sie pinni tarjoisit 20-30 hengelle?[/QUOTE]

Jotain suolaista piirakkaa, karjalanpiirakoita ja munavoita, lohileipiä, tuulihattuja, täytekakkua, keksejä, pullaa, kuivakakkua tms. En varmaan mitään oikeaa ruokaruokaa.

[QUOTE="pinni";23347255]Jotain suolaista piirakkaa, karjalanpiirakoita ja munavoita, lohileipiä, tuulihattuja, täytekakkua, keksejä, pullaa, kuivakakkua tms. En varmaan mitään oikeaa ruokaruokaa.[/QUOTE]

No sehän se, kun meille sitä porukkaa tulee kauempaa, niin voi oikein pelkällä kahvilla ja piirailla täyttää niiden mahoja.
Mut ehkä me pärjätään tolla arkitarjottavalla :)

Mä tarjoisin esim seuraavan menun:

Lihapullat+kastike
perunoita
kasvispaistos (tai gratiini)
jotain kalaa, esim savulohta
kahta eri salaattia (raikas salaatti ja majoneesipohjainen salaatti)

kotikaljaa
maitoo
limsaa

Jälkiruuaksi:
kakkua
suklaakonvehteja
keksejä

Ei kovin juhlava, mutta maistuva menu, ja mun mielestä ei tarvikaan semmosissa juhlissa olla liian juhlavat tarjottavat, joihin tulee ne läheisimmät sukulaiset/ystävät. Toki juhlava ja hieno menu on hyvä, jos tekijä on kokki jos syntyessään, ja erikoisten ruokalajien teko on mieluisaa puuhaa. Mutta tavallisemmillakin tarjottavilla selviää.

Meillä rippijuhlat tulossa, mitäs sanotte suunnitelmistani?
Raikas salaatti - Mitä tämä on??? Vihersalaattiko????
Pastasalaatti - joo ok, mitä pastan lisäksi?????
Lihapullia - ok, hyvä lisä pöytään etenkin lapsillekin (maistuu kyllä yleensä aikuisillekin)
Parsakaali-porkkanapaistos - itse jättäisin tämän pois ja laittaisin lisäksi jonkun ruokaisan piirakan, vaikkapa broileripiirakan
Makaronilaatikko - itse jättäisin tämän pois ja lisäisin jotain suolaista, vaikka minipizzoja, ne maistuu varmaan lapsillekin.
Leipää ja levitettä - joo ihan ok
jälkkäriksi täytekakku - juhlissa pitää tietysti olla kakku, mutta itse lisäisin kyllä pöytään jotain muutakin makeaa, esim pullakranssi ja sen sisälle pikkuleipiä (näyttää hyvältä pöydässä). Tai jos enemmän nuorison makuun niin vaikka mokkapaloja

[QUOTE="mie";23347266]No sehän se, kun meille sitä porukkaa tulee kauempaa, niin voi oikein pelkällä kahvilla ja piirailla täyttää niiden mahoja.
Mut ehkä me pärjätään tolla arkitarjottavalla :)[/QUOTE]

Meillekin tulee väkeä kauempaa. Siksi noita ruokaisia piirakoita ja salaatteja on aika monta meidän listalla ja makeaa vähemmän.

Kulibjakasta eli lohipiirakasta rippi-illiäinen on itse innoissaan ja kyseli montako kulibjakaa tehdään. Luulen, että kaksi riittää kun ostaa isoja lohifileitä.

Ja on hiukan pitänyt ajatella kuinka saan ne kaikki yksin valmistettua ja lämmitettyä ja täytyy ne jonnekin myös kylmävarastoidakin.
Pysyn siis alkuperäisessä suunnitelmassani =)

Yhteistyössä