Kellon opettelu, ei suju

Meillä on motivaatiota lisänneet tv-ohjelmien kellonajat.

Palstalta luin hyvänkuuloisen vinkin: lupaat jotain kivaa tapahtuvaksi määrättyyn kellonaikaan. Esim jäätelöä tarjotaan klo14. Huom ei saa lipsua kellonajasta.
 
Ipsu
Osta halpa seinäkello (esim. Ikea 2,50 euroa), johon et laita patteria, vaan annat sen lapsellesi väänneltäväksi ja tutkittavaksi. Oikeassa kellossa viisarit kulkevat synkronoidusti "oikeassa tahdissa".
Aloittakaa tasatuntien tunnistamisesta. Sitten kun ne on hyvin haluussa, siirtykää puoliin tunteihin jne.
 
Tuo Ipsun mainitsema keino toimii meillä mainiosti. :) Vanhin oppi tuolla lailla, nyt harj. vuorossa syksyllä eskariin lähtevä, hallitsee jo tasa- ja puolitunnit. :D
Onko 7-vuotiaasi itse motivoitunut puuhaan? Muuten se voi tosiaan olla hankalaa "väkisin" tankata... ;) Kärsivällisyyttä toivottelen! :p
 
No, joo kyllähän tasa ja puolet osaa tai ne on menny pari vuotta mutta se varsinainen ajankulku jne. Tarvii kai viel hermoja vaan ja malttia. Kelloja millä on joka huoneessa. Ja se on ihan hakusessa mikä on esim 5 min käytännössä tai puoli tuntia.
 
Kiitos kaikista vinkeistä, kaikki olen kokeillut tuntuu vain ettei auttanut! Nythän hän saattaa itse yksi kaksi kysyy äiti onko kello 15 minuuttia vaille kaksi? Kappas vaan on, tai onko se 20 minuuttia yli viisi, ja on se aina oikein ollut, eli hän itse kehitteli jonkun systeemin millä hokasi kellon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.07.2004 klo 22:05 Tepa kirjoitti:
No, joo kyllähän tasa ja puolet osaa tai ne on menny pari vuotta mutta se varsinainen ajankulku jne. Tarvii kai viel hermoja vaan ja malttia. Kelloja millä on joka huoneessa. Ja se on ihan hakusessa mikä on esim 5 min käytännössä tai puoli tuntia.
Mullakin on vielä ihan hakusessa ajankulku ja ikää on kohta 40 vuotta :D

Mun miehellä ei ole hermoja ollenkaan, kun ollaan johonkin lähdössä. Mun vartti on yleensä noin tunti... Mies lukee lehteä ja odottaa kiltisti, milloin kuningatar sallii saapua...
 

Yhteistyössä