kelle sopii oikeasti punainen tukka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ankka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"ankka"

Vieras
kalpealle helposti punoittavalle naamalle tuskin sopii punainen tukka? tummakaan tukka ei sovi kun näytän liian kalpealta/kuolleelta.
Vaalentamista harkitsen mutta mietin kannattaako...

Riippuu mikä on sun punainen.
Sellainen punainen joka usein katukuvassa näkyy sopii aniharvalle.
Sitten brittien ginger- väri onkin jo suotuisampi suomalaiselle.

Mun mielestä joillekin sopii myös sellainen luonnottomanpunainen. Se on jotenkin kokonaisuudesta kiinni että onko se hyvä vai ei. Toisaalta mun mieluisaan värikarttaan uppoaa kevyesti myös sinimustat, vitivalkoiset, epäluonnolliset vihreät jne.

Itselläni on laiskasti maantienvärinen, tarttis varmaan tehdä jotain :D

sehän riippuu siitä minkä sävyinen iho,silmät ja kulmakarvat on. lämminsävyisille sopii lämpimät ja kultaiset sävyt ja kylmänsävyisille(maantienharmailla) kylmät ja tuhkaan taittuvat sävyt.. kannattaa opetella runnistamaan omat sävynsä ja hiusvärien värikoodit..

Ihmettelen myös, että miksi suositaan sitä luonnottoman punaista ja niin vähän värjätään luonnollisemmalla oranssin punaisella. Luonnonvärisellä hennalla saa aika naturellin lopputuloksen ja sopii huomattavasti paremmin tosi monelle.

Ja kääntäen vähän, viitaten tohon luonnottomanpunaiseen: monelle luonnostaan punapigmentin omaavalle sopii melkein mikä punainen tahansa, myös ne luonnottoman punaiset ainakin paremmin kuin niille joilla punapigmenttiä ei ole.

Aidolle punahiuksiselle se sopii.
Esim. Mummeliisan punainen pää on järkyttävä, mutta pitäähän se huomio saada joka tavalla; akka on kuin kävelevä huutomerkki.

Kukaan ei ole koskaan sanonut, että sopiiko minulle punainen tukka...mutta meidän suvussa on paljon punapigmenttiä, itsellä siis myös paljon pisamia...varsinkin kesäisin niitä tulee tuplaten enemmän. Ja punaisella päällä olen mennyt niin kauan kun jaksan muistaa. Mitään muuta väriä en osaa itselleni kuvitella. Oranssin sävyiseen punaiseen kirkkaanmmasta punaisesta siirryin jokunen vuosi sitten. Tunnen itseni luonnolliseksi. Ja se tärkeää.
Eli kyllä se sopii kaikille, jotka siinä värissä itsensä itsekseen tuntee :)

Mulla on paljon punapigmenttiä hiuksissani, tai niin ainakin kampaaja on väittänyt. Pisamiakin on vähän. Joitakin kertoja teininä olen hiukseni punaiseksi värjännyt ja omasta mielestäni ei sopinut ollenkaan silloin..

Mulle sopii punainen (tai no, omastamielestäni ainakin). Mulla on ollu pienestä asti oranssi tukka (nyt tosin tummentunut) mut pienenä olin kuin peppi pitkätossu. Pisamia voi kyllä ! Punainen sopii mielestäni mun pisamiin, välillä punastuviin kasvoihin ja vihreisiin silmiin :)

Tällä hetkellä huvikseni ovat tuhkanvaaleat jotka kyllä sopivat hyvin ihon sävyyn mutta vuosina jolloin minulla oli punaiset hiukset sain paljon kehuja tutuilta koska väri kuulemma sopi persoonaani. Voihan sitä sopimista ajatella näinkin :)

Itse olen värjäillyt punaiseksi lähemmäs 10 vuotta. On aika kalpea iho ja pisamiakin. Veljellä (samanväriset hiukset kuin minun luonnolliset) on oranssiin taittuva parta. Eli punaista pigmenttiä taitaa meissä olla vaikka hiukset ovatkin likaisenharmaat.

Ensimmäiset viikot hiukset näyttävät turhan keinotekoisilta, mutta pikkuhiljaa muuttuvat ns. ginger-punaisiksi, joista itse kyllä tykkään.

Yhteistyössä