Kellään vauvakuumetta-vaikka allergiariski?

Niin meillähän tuo kuopus sitten oli/on allerginen ja ikää hällä nyt vajaa 3vee. Kummasti vaan se vauvakuume on alkanut nostaa päätään :whistle: Että mistä ihmeestä mä nyt vauvakuumeen oon saanut vaikka nyt elämä on alkanut pikkasen helpottamaan :whistle: Vaikka mä yritän mieleeni palauttaa (valokuvien avulla) ne alkuaikojen vaikeudet kaikkine valvomisineen ja epätietouksineen niin SILTI mä haluun uuden vauvan :ashamed: Enkö mä jo oppinut edellisellä kerralla mitä on valvominen ja se kun ruokavalio piti vetää tosi niukaksi...en vissiin :headwall:

Eli onko muita yhtä hulluja paikalla? :D

Hei!

Meillä kolme lasta ja kaikki olleet enemmän tai vähemmän allergisia, korvatulehduskierrettä ja putkituksia vielä lisäksi tällä nuorimmaisella. Ekan kans sitä oli tosi pihalla ja lapsi joutui turhaan itkemään. Mutta seuraavien kans on osannu olla tarkkana ja seurata oireita. Allergiat on meillä helpottanu aika nopeasti, joten ei sitä enää ole kokenut sillä tavalla raskaana kuin ekan kanssa. Ruuanlaitto on kovaa hommaa kun mitään valmista ei löydy, ja muksu jo isompi. Mutta senkin jaksaa, kun tietää että ohimenevää. Nyt isompina reagoivat siitepölyille ja kaikenmaailman ötököille, mutta sitäkään ei onneksi kestä ympäri vuoden. Me kovasti jo neljättä lasta toivotaan... ;)

Ai niin vielä siitä imetyksestä. Sen homman olen lopettanut siinä vaiheessa kun lapsi on oireillut vaikka olen vältellyt jo lähes kaikkea. Meillä kaikki tarvinneet lisämaitoa alusta alkaen ja sopiva löytynyt ensi yrittämällä, joten ei ole tarvinnut siitä stressata. Tän kuopuksen kans meni imetys suht ok, välillä vaan jotain oiretta, johon en päässyt kiinni. Hänenkin kohdalla lopetin kun oli 4kk ja aloin antamaan kiinteitä. Tällöin oireiden seuraaminen uusista ruuista oli huomattavasti helpompaa. Keskimmäiseni voi rintamaidosta kovin huonosti ja tuli kuntoon kun lopetin imettämisen. Oma olokin parani silloin huomattavasti. Tyttö oli silloin vasta 2.5kk. Minulle imetyksen lopettaminen ei ollut hirmu rankkaa, koin sen myös erittäin helpottavana kaikinpuolin.

yksi
Mulla on, mutta emme uskalla toista tehdä. Oon miettinyt, että onkohan kyseessä vaan itselleni keksimä "selitys", mutta ei taida...En taitaisi jaksaa aloittaa alusta, jos toinenkin olisi allerginen/astmaatikko. Pätkäöitä, kipuitkua, lapsen klärsimyksen sietämistä. Meillä ruoka- ja lääkeallergiat ekan kanssa tosi vaikeat.
Mutta nostan hattua kaikille, jotka suunnittelevat! Itse toisen kohdalle sattuessa harkitsisin rokutuksia, lehmäproteeinia sisältävää korvikemaitoa ym.

:wave: Täällä yksi!

Poika täytti just vuoden. Vauvakuume kova.. Pojalla alkoi iho-oireet 4vk:n ikäisenä ja oli pahimmillaan niin kipeä että oli vaan selällään sylissä :'(
sitten todettiin maito- ja muna allergia. Juotiin apteekin maitoja mutta ei parantunut. Neuvolassa syyttivät suunnilleen suoraan meitä. Otettiin allergia kokeet koirasta, kissasta,lehmästä -> ei ollu allergiaa. No poika kasvoi kuitenkin hyvin. Iho kutisi kamalasti. Sitten saatiin onneks ouluun ihopolille lähete (poika tuolloin 5kk) ja sen jälkeen on aavistuksen helpottanut.
Sitten vasta neuvolassa myöntivät että on atooppineniho kun oli oulusta mustaa valkoisella. Sieltä saatiin lupa aloittaa myös tavallisen korvikkeen juonti kun ihon kunta ei apteekin maidoilla parantunut.
Iho lehahtelee nykyäänkin silloin tällöin ja kutisee. Rasvata täytyy päivittäin. Kesällä iho oli parempana.
.... mutta silti kaikesta tästä nevolassa ja lääkärissä laukkamisesta huolimatta kuume on kova ja puhuttiinkin että tuossa kevään korvilla kakkosen varovainen toivominen ja yrittäminen aloitettas.

hip
Meillä moniallerginen 1-vuotias, jolla ruoka-aineiden lisäksi pölyallergiat ja astma. Todella vaikea ensimmäisen vuosi takana eikä öisin nukuta vieläkään. Silti vauvakuume, jopa niin kova, että toinen on tulossa ensi vuonna :)

uskon, että toinenkin on allerginen, mutta kun on jo kokemusta niin eiköhän se mene siinä samalla :)

minä haluan ainakin kaksi lasta enkä
halua jättää lapsia tekemättä sen takia että ne voisivat olla allergisia.

meinaa täälläkin pukata, vaikka olen vielä osittain tiltissä edellisten jäljiltä. meinaa ottaa sterilisaation vallan ensi kesänä, etten hetkellisessä mielenjohteessa aja taas itseäni semmoiseen hullunmyllyyn. olen yhteensä näiden kanssa valvonut noin kaksi ja puoli vuotta. vähän liikaa oli jo sekin melkein meitin psyykelle, ja luulen, että kolmas vastaava varmaan olisi se oljenkorsi, joka murtaisi tämän äiti-kamelin selän.

meillä on siis kaksi mm. maitoallergista, joilla toisella myös astma. ikää kohta neljä ja nuorempi täytti joku aika sitten vuoden. :headwall: :$

jaksamista muille hupsuille.

Yhteistyössä