Kellään toistuvat vti:t vahingoittaneet munuaisia? Tai tulehdus edennyt niihin asti?

Jos, niin mitä oireita oli...? :/ Kävin eilen illalla päivystyksessä, kun päällepuskevat oireet laukaisivat myös infernaaliset kivut toisella puolella, munuaisen kohdilla. Siis ne kivut olivat jotain ihan hirveää :( Sain heti tujut ab:t, mutta... Kammottaa, että kun nää toistuu niin usein, niin mitä jos tulee jotain vahinkoa...

boa
Jos usein toistuu niin estolääkitys olis varmaan paikallaan?
Mulla on ollu kroonisena ja muutaman kerran päässy munuaisiinkin, mutta onneksi mitään pysyvää vahinkoa ei ole tapahtunut. Se kipu on kyllä aika kauheeta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja boa:
Jos usein toistuu niin estolääkitys olis varmaan paikallaan?
Mulla on ollu kroonisena ja muutaman kerran päässy munuaisiinkin, mutta onneksi mitään pysyvää vahinkoa ei ole tapahtunut. Se kipu on kyllä aika kauheeta. :(
Ilmeisesti juu. Tää oli nyt kolmas ihan putkeen... :(

Mulla oli esikoista odottaessa krooninen vti-tulehdus. Toisinsanoen aina kun kuuri loppui, niin heti kohta sain hakea uuden kuurin. Niitä kuureja oli paljon. Ensimäinen oli päässyt pahaksi, pissassa verta ja kamalat kivut, en pystynyt kävelemään kuin kippurassa. Kun olin aikani syönyt kuureja, niin sain estolääkityksen joka loppui kun lapsi oli muutaman kuukauden. Kaikenkaikkiaan söin antibioottia reilun vuoden, lähes tauotta. Mitään ongelmaa ei jälkeenpäin ole ollut, ja vti:t eivät uusineet seuraavissa raskauksissa.

Meni vähän ohi aiheen, mutta kirjoitan silti. B)

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Mulla oli esikoista odottaessa krooninen vti-tulehdus. Toisinsanoen aina kun kuuri loppui, niin heti kohta sain hakea uuden kuurin. Niitä kuureja oli paljon. Ensimäinen oli päässyt pahaksi, pissassa verta ja kamalat kivut, en pystynyt kävelemään kuin kippurassa. Kun olin aikani syönyt kuureja, niin sain estolääkityksen joka loppui kun lapsi oli muutaman kuukauden. Kaikenkaikkiaan söin antibioottia reilun vuoden, lähes tauotta. Mitään ongelmaa ei jälkeenpäin ole ollut, ja vti:t eivät uusineet seuraavissa raskauksissa.

No juu. Tämmöstä täälläkin. Perkeleenperkele! Ja se äityy pahaksi TUNNEISSA! Sattuko sua tonne selän puolelle?

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

No juu. Tämmöstä täälläkin. Perkeleenperkele! Ja se äityy pahaksi TUNNEISSA! Sattuko sua tonne selän puolelle?
Sattui selän puolelle. Niin kovasti etten tosiaan pystynyt käveleen kuin kippurassa. :/ Ja varsinkin se eka tulehdus tuli ihan salamannopeaa. :eek: Seuraavissa tiesikin sitten mennä heti lääkäriin, kun ekat oireet tuli. Tai ainakin varata ajan. Tuo on kyllä ihan hanurista, ja syvältä. |O :(

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:

Sattui selän puolelle. Niin kovasti etten tosiaan pystynyt käveleen kuin kippurassa. :/ Ja varsinkin se eka tulehdus tuli ihan salamannopeaa. :eek: Seuraavissa tiesikin sitten mennä heti lääkäriin, kun ekat oireet tuli. Tai ainakin varata ajan. Tuo on kyllä ihan hanurista, ja syvältä. |O :(
Juu, sama täällä :( Ja todellakin syvältä!!! Tiukka etukeno päällä, jatkuvasti...

minäkin kärsin
ootteko syöneet estolääkitystä vaikka olette olleet raskaana? olemme yrittämissä lasta ja tulehduksia koko ajan, ajattelin estolääkitystä takaisin, mutta mietin onko siitä haittaa?

Vanilja
Mulla ainakin on ollut tosi salakavalia VT-infektioita, jotka ovat arpeuttaneet munuaista (mulla vain 1 munuainen). Myös munuaistulehdus pääsi kerran tulemaan, sekin oli erittäin salakavala. Pientä lämpöilyä, ei erityisiä kipuja. Lopulta nousi kova kuume ja jouduin sairaalaan 8 päiväksi. Sain siitä vuodeksi estolääkityksen.

täällä kans
Minulla on estolääkityksenä antibioottitabletti (esin Trimopan, nykyään Kefalex) aina sekstailun jälkeen. Tätä olen kyllä käyttänyt raskauden aikanakin, koska tulehdukset on todennäköisesti huonompi vaihtoehto. Minulla kans helposti menee verta pississä tyyppiseen rajuun tulehduksene. Kerran olen syönyt kuukauden Trimopan kuurin estona, mutta sekään ei pidemmän päälle auttanut. Nykyään vaan pitää olla tarkka, jos tulehdus alkaa, että antibioottikuuriksi ei tule Kefalex, koska se on estona (eikä siis toimi enää, jos tulehdus pääsee alkamaan).

Yhteistyössä