Kellään staffia/ranskanbulldoggia/bullterrieriä lapsiperheessä?

  • Viestiketjun aloittaja Riksu
  • Ensimmäinen viesti
Riksu
Koirakuume on erittäin kova ja koirarotu vielä mietinnän alla. Em. rodut kiinnostaneet. Kokemusta on dobermanneista, suursnautsereista, russeleista ja erilaisista metsästyskoirista. Nyt lähinnä seurakoiraksi ja lenkkikaveriksi koiraa etsitään.
Lyhyt, helppohoitoinen turkki ja suht tasainen ja lapsirakas luonne pitäisi olla. Olisi kiva kuulla, millaisia ko. koirat lasten kanssa on tai olisi jollakin suositella jotain muuta suht pienikokoista koiraa?
 
Epätietoinen
Onko amstaffin ja staffin luonteen millään muotoa yhteneväiset (ja olenko edes ymmärtänyt oikein, että staffi on pienempi versio amstaffista?)? Kaverilla on amstaffi ja aivan loistava lapsiperheen koira!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epätietoinen:
Onko amstaffin ja staffin luonteen millään muotoa yhteneväiset (ja olenko edes ymmärtänyt oikein, että staffi on pienempi versio amstaffista?)? Kaverilla on amstaffi ja aivan loistava lapsiperheen koira!
Meillä myös Amstaffi ja loistava koira lapsiperheeseen. Kuten staffikin.
 
tupu
amstaffi ja staffi sopivat minun mielestäni molemmat erinomaisen hyvin lapsiperheeseen. Meillä on molemmat, ovat erittäin varmoja ja hyvän sietokyvyn omaavia pientenkin lasten suhteen. Meillä amstaffi kuitenkin kovin energinen, kuten oli staffikin nuorempana. Jos useita pieniä lapsia, asuntona kerrostalo, eikä aikaa koirille päivittäin useita tunteja, suosittelisin jotain flegmaattisempaa rotua. Meidän koirat on aktiivisia, mutta niin mekin, mikä lie vaikuttanut mihinkin.
 
Borkku
Niin Amstaffi kuin Staffikin sopii lapsiperheisiin samoin Ranskis mun mielestä ja mielipiteeni perustuu tuntemiini koiriin noista roduista jotka ovat lapsiperheissä.

Itelläni on kaks Borkkua jotka myös sopivat oikein mainiosti lasten pariin. Kuvaa profiilissa mun koirista ja toisen emästä.
 

Yhteistyössä