Kellään ollut hiiva yms. sienitulehdus koko elimistössä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sienestäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sienestäjä

Vieras
Suolisto, nielu ja suu on ilmeisesti jonkun sienen tulehduttamana. Auttaako tällaiseen se yksi suun kautta otettava tabu? Kellään kokemusta moisesta. Hammaslääkäri kyllä kirjoitti mulle yhden reseptin, mutta se annostus on vain suuhun.

Millaisia oireita sinulla on ollut? Minä olen epäillyt itselläni jotain samankaltaista, mutta en ole käynyt lääkärillä, koska olen ajatellut, että he pitävät sellaista huuhaana.

Suu on kielineen arka ja suupieli aukesi. Kielen sivut uhkaa aueta kans. Välillä sisäposket ja kieli tuntuu turpoavan niin, ettätuntuu ettei kieli mahdu suussa olemaan. Nenää polttaa. Kurkku on pitkään ollut kipeä, hengenahdistusta on paljon ja suolisto on muutamasta paikasta koko ajan kipeä. Mahaan koskee jos on jotain syönyt/juonut, ja ripulia on. Yht'äkkiä kun liikenteessä tulee kakkahätä, niin se vapaa vessa on löydettävä heti tai kakat on housussa. Ruokahalua on mennyt ajat sitten, olo on turvonnut ja todella väsynyt. Limaa tulee sekä ylä- että alapäästä. Rinnassa polttava tunne, ja koko ajan sellainen olo kuin olis hengittänyt savua.(ruokatorvi tulehtunut myös)

Alkuperäinen kirjoittaja Sienestäjä;27080528:
Suu on kielineen arka ja suupieli aukesi. Kielen sivut uhkaa aueta kans. Välillä sisäposket ja kieli tuntuu turpoavan niin, ettätuntuu ettei kieli mahdu suussa olemaan. Nenää polttaa. Kurkku on pitkään ollut kipeä, hengenahdistusta on paljon ja suolisto on muutamasta paikasta koko ajan kipeä. Mahaan koskee jos on jotain syönyt/juonut, ja ripulia on. Yht'äkkiä kun liikenteessä tulee kakkahätä, niin se vapaa vessa on löydettävä heti tai kakat on housussa. Ruokahalua on mennyt ajat sitten, olo on turvonnut ja todella väsynyt. Limaa tulee sekä ylä- että alapäästä. Rinnassa polttava tunne, ja koko ajan sellainen olo kuin olis hengittänyt savua.(ruokatorvi tulehtunut myös)

Mulla on vähän samanlaisia oireita. Minulla tulee usein polttava tunne rintaan kun olen syönyt, mutta se ei ole närästystä (koska närästyslääke ei auta), minulla on myös usein turvonnut ja väsynyt olo, hengenahdistusta on myös sekä limaa. Mitä sait lääkkeeksi? Saitko mitään muita hoito-ohjeita?

Sain suuta varten tuon Mycostatin-litkun, jota otetaan 4x1 ml/pv. Se on 100 millin pullo, mutta kun annostus on 3x5ml jos suoliston tähen ottaa sitä. Eli ei riitä hoitamaan kuin suun, hitto. Siksi kyselin, että auttaako se suun kautta oleva kapseli muuhun kuin alapään hiivaan. En millään viittis enää lääkärille mennä. Sitruunan nauttimisen sain lisäohjeeksi. Juonkin tässä vettä, johon olen puristanut sitruunaa.

Kannattaa lopettaa sokereiden ja valkoisen viljan syönti joksikin aikaa.

Minä en syö juuri valkoista viljaa ja sokeriakin melko vähän (suklaata tai keksin tms. syön kahvin kanssa ja illalla jonkin pienen jälkkärin). Pidän kovasti hapanmaitotuotteista ja käytän niitä aika paljon. Silti minulla on näitä oireita. Pitäisikö siis yrittää vielä tiukempaa linjaa? Sitruuna kokeilen. Sitä en kovin paljon käytä. Pitänee käydä lääkärissä myös kunhan se on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sienestäjä;27080570:
Juu, sen kyllä teen. Maitohappobakteerti aloitin tänään, ja hapanmaitotuotteiden nauttimisen. Mitähän vielä vois tehdä? Luontaistuotteista ehkä hakea apua?

Mun kaveri oli kerran hiivanhäätö-kuurilla ja söi kuukauden käytännöllisesti katsottuna vaan suunnilleen riisikakkuja ja kookosrasvaa..joo, oli siinä jotain muutakin..vihreää teetä? tms. Mutta aika pelkistettyä oli. Ja lähtikö hiiva..noh, en edes tiedä kuinka paljon sitä oli alunperinkään. Mutta toi kookosrasva/öljy on kai jotenkin antiseptinen. Itse söisin valkosipulia...se sopii kaikkeen. Puolukkaa?

Aattelin, että saisinkohan ton hiivan ois, jos söisin kaksi viikkoa pelkkää hapanmaitotuotteita, joisin kahvia ja sitruunavettä. Ja ottaisin tuon 100 millin lääkepullon vähän isommalla annostuksella kuin suuhun määrätty. Eläisköhän tolla. Helppoa olis sen puolesta, että ei ole enää nälkää eikä ruokahalua.

Apteekissa sanottiin, että suunkautta otettava hiivalääke poistaa hiivan "koko matkalta", että ruokavalion lisäksi söisin kyllä sellaisenkin.. Ja jos mulla olis ap:n kuvailemat oireet olisin käyny lääkärillä ajat sitte..

Apteekissa sanottiin, että suunkautta otettava hiivalääke poistaa hiivan "koko matkalta", että ruokavalion lisäksi söisin kyllä sellaisenkin.. Ja jos mulla olis ap:n kuvailemat oireet olisin käyny lääkärillä ajat sitte..

Ap on kuule ravannut lääkärillä niin paljon, että ei suostunut kipeää kurkkua enää katsomaan viimeksi. Itse luulin pitkään hengenahdistuksen takia, että astma on tuloillaan. Siinä vaiheessa kun levisi suuhun, tajusin mikä on homman nimi. Ja nyt tämä on kyllä tosi pahana.

Mä ostin Valmarinia, ja se tuntuu auttavan vatsaan. Mulla kans vatsaoireita pitkin kesää, hengenahdistusta ja närästystä ja nyt vasta mäkin tulin aatelleeksi tätä hiivahommaa. Viljojen pois jättäminen auttoi mulla pitkään. Mutta siinä vaiheessa kun ne jätin pois epäilin keliakiaa...miten mä en tätä hiivaa taas muistanut...:mad:

Yhteistyössä