Kellään leikattu uroskoiralta piilokivestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nbm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nbm

Vieras
Meille selvisi tänään, että 1v2kk ikäisellä koirallamme on piilokives. Toinen kiveksistä ei siis ole laskeutunut, vaan seikkailee jossain vatsaontelossa. Eläinlääkärin kanssa oli puhetta, että piilokives poistettaisiin vuoden sisällä. Mä ajattelin, että koiran voisi sitten kastroida siinä samalla.

Onko kellään kokemuksia toimenpiteestä? Miten koira parani ja vaikuttiko leikkaus jotenkin koiraan (fyysisesti tai psyykkisesti)? Missä hinnoissa tuollaiset operaatiot noin suurin piirtein ovat (400e, 500e vai jotain muuta)?

Viime kesänä maksoi 400 euroa meidän koiralta molempien kivesten poisto, eivät olleet laskeutuneet vuoden ikään mennessä. Hyvin parani, ei toki tykännyt suojakauluksesta (joka esti kyllä hyvin tikkien repimisen ja haavojen nuolemisen). Psykkisesti ei vaikuttanut mitenkään, fyysisestikään tuskin... vähän pyöreän mallinenhan tuo on, kuten muutama muukin eläin ja ihminen meidän huushollissa. Vaikea siis sanoa, olisiko nimenomaan kastrointi aiheuttanut lihomistaipumusta.

Ok, kiva tietää. Mä oon jostain lukenut, että kastrointi hidastuttaisi koiran aineenvaihduntaa noin 20 %, mutta mitään faktalinkkiä mulla ei oo tähän heittää, eli saattaa olla jonkin verran hutiakin tuossa arviossa. :D

meillä on koiralta poistettu piilokives. hyvin koira toipui operaatiosta. maksoi n. 200€ hammaskivenpoisto ja piilokiveksen poisto. Toinen kives koiralle jätettiin, kun oli normaalisti laskeutunut.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä