Mulla on ihana anoppi, tullaan hyvin juttuun ja soitellaan toisillemme, ja aina silloin tällöin vietetään aikaa ilman miestäkin yhdessä. Kun vauva oli pieni, kävi anoppi vähintän pari kertaa viikossa meillä, kun mies oli töissä, juotiin kahvia, ja anoppi leikki vauvan kanssa ja toi aina jotain tuomisia, välillä ruokaa, välillä herkkuja ja aika usein myös leluja/kirjoja/vaatteita, mitkä oli kahden opiskelijan perheeseen tosi tervetulleita.
Aluksi kyllä luulin, ettei anoppi oikein pidä minusta, kun kylään heille minua ei kutsuttu, mutta myöhemmin sevisi, ettei anoppi yleensäkään välitä kutsua ihmisiä kylään nykyään (on jo aika iäkäs siis), vaan tulee mieluummin itse vierailulle. Kun ymmärsin tämän, ja ja annoin muutaman asian, josita aluksi vedin herneet nenään ihan totaalisesti, mennä omalla painollaan, ruvettiin anopin anssa tulemaan tosi hyvin juttuun. Enkä nyt tarkoita, että antaisin anopin kävellä ylitseni, mutta mietin näitä esim ikäviä sanomisia siltä kannalta, miten olisin suhtatunut, jos oma äitini olisi sanonut niin, ja tajusin, että tuskin olisin enempää kuin olkia kohauttanut silloin, joten päätin suhtautua samalla ailla myös anoppiin, enkä suuttua kaikesta, koska anopit on pahoja.
Ollaan kuitenkin sen verran eri sukupolvea, että esim. kasvatusjutuissa anoppi on välillä eri mieltä, ja saattaa ohimennen mainita jotain, mutta annan sen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, koska anoppi ei kuitekaan puutu meidän kasvatukseen muuten, ja noudattaa meidän periaatteita lapsen kanssa ollessaan. Suon häelle oikeuden kertoa mielipiteensä ilman, että välit menee.