V
Vaaba
Vieras
Oltaisiin ehkä sinne muuttamassa Tampereelta, minä muksi ja mies. Millain alue? Onko palvelut ja kulkuyhteydet ok, millaista porukkaa asuu?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Osan lapsuudesta siellä viettänyt. Oli silloin oikein mukava ja yhteisöllinen "kylä". Bussi keskustasta tulee suoraan sinne, läheltä menee 550 Itäkeskukseen ja Espoon puolelle ja alle kilometrin päässä on juna-asema ja kauppakeskus, jossa ruokakaupat, apteekki, terveysasema ja kirjasto. Kouluja ja nuorisotalo myös.
Alueella on Kaupungin asuntoja ja osa-omistusasuntoja, en tiedä onko ollenkaan omistustaloja. Keskellä niitä taloja on (tai ainakin oli) koulu 1-2 luokkalaisille ja samassa rakennuksessa pidettiin jotain liikuntajuttuja ja kerhoja. Siirtolapuutarha, metikköä ja hyvät ulkoilumahdollisuudet on ihan takapihalla, Pikku-Kosken uimarannalle on alle kilometri.
Oho, mitäs siellä Veräjälaaksossa oikein oli lapsuudessasi? Sehän on vasta rakennettu alle 20v sitten? Eniten siellä on uudehkoa kerrostaloja. Aika paljon sosiaalista tuotantoa (siis korkotuettuja vuokra-asuntoja), mutta mielestäni ei ole ongelmia kun tietääkseni puuttuu kaupungin vuokra-asunnot.
Itse asuin siellä joskus 99-02. Sieltä sai silloni halvan osa-omistuskämpän. Muutenkin Veräjälaakso on sellainen oma pieni sopukkansa tien päässä, ettei siellä ole häiriöitä. Liikenneyhteydet ovat paranetuneet, kun poikittaisliikenne (Jokeri) kulkee siitä länteen ja itään. Ja siis toki menee bussi keskustaan ja juna (noin 1.5km).
Me muutettiin sinne 96 tai 97, kun oli pystyssä vasta pari taloa. Ja muutin sieltä 2004 pois ja äiti vasta 2011 muistaakseni, että on päässyt kivasti seuraamaan sitä alueen kehitystä. Me asuttiin Kaupungin asunnossa, ainakin ne valkoiset 7-kerroksiset ja niitä vastapäätä olevat nelikerroksiset keltaiset talot on Stadin kämppiä.
ihana se uimaranta siellä.
Mä taas asuin siinä punatiilisissa kerrostaloissa koulun hiekkakentän vieressä.
Ai, siellä on siis paljon sit kaupungiun vuokra-asuntoja.
Tuo Veräjälaaksohan on aika halpaa seutua vrt ympäröiviin alueisiin ja mielestäni ainakin silloin oli rauhallista.