kellään samoja vatsavaivoja, mikä kyseessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelmavatsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelmavatsa

Vieras
Oon menossa muutaman päivän päästä lääkäriin, mutta en malta olla kysymättä teidän kokemuksia.

Mulla on ollut nyt noin 7kk tosi inhottavaa ylävatsakipua, joka säteilee myös selkään. Aluksi koski vaan satunnaisesti, nyt noin kuukauden miltei joka päivä jonkin verran ja välillä niin, että otan 1-2 panadolia. Kaksi viikkoa sitten varasin lääkärin ja ens viikolle ajan sain.

Oireina myös pahoinvointia, polttavaa tunnetta ruokatorvessa (?), joskus oksentelua ja ripulia, ryöhtäilyjä... kipu on selkeesti tossa ylävatsalla keskellä.

Kellään samanlaista ja mitä on ollut? Mulla lapsista nuorin vasta vajaa 4kk ja pulloa ei syö. Nään painajaisia osastohoidosta ja ties mistä vatsasyövistä...

[QUOTE="Maikku";30598068]Paha närästys? Mikäs se portti siinä ruokatorven ja vatsalaukun välillä? Tai siis sulkijalihas. Sen löystyminen vois olla.[/QUOTE]

Pallea, palleatyrä
Mullla on se todettu, vittumainen vaiva

Sappikivet saattaa hyvinkin olla, suvun naisilla niistä on ollu vaivaa. Tähystyslähete varmaan näillä oireilla tulee. Jotenkin vaa kipujen keskel aina aattelee pahinta vaihtoehtoa :(

Yhteistyössä