kellään samat kummit lapsilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eräs yksinäinen susi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eräs yksinäinen susi

Vieras
Onko kellään niin että toisella lapsella olisi samat kummit kuin ekalla lapsella, vai onko se jotenkin outoa? Meillä vaan ei yksinkertasesti ole ketään muita joita pyytää, ehkä yhtä eri henkilöä voisi pyytää mutta kun on pakko olla ne kaksi kummia, niin pakosti tulee ainakin toinen kummi olemaan sama kuin esikoisella. Meillä kun ei pahemmin ole kavereita ketä pyytää eikä miehellä ole sisaruksia niin ainoat vaihtoehdot ovat minun 2 veljeäni ja mieheni yksi kaveri. Esikoisen kummit on tuo miehen kaveri ja toinen veljistäni. Kellään noista kolmesta ei ole puolisoa eli pariskuntaa ei tule löytymään lapsellemme kummiksi.

mikset raskauden aikana jo miettiny tota ja alkanu tutustuu uusiin ihmisiin :o ettei toi ois tullu noin yllärinä???? no sanonpa vaan että ei tos mitään........... noin läheisiä ku ovat ni ymmärtävät varmaan teidän tilanteen..... facebookkia et kai käytä???? yleensäkki ei kai tota oo pakko kellekkää sanoo.... kellepäs sen sanos. ihan hyvä idea oikeastaan...... vahvistaa monin kertaisesti teidän välejä onnea lapsesta ja tsemppiä ihmis-suhteisiin :wave: esim tiiätkö mikä on vauva muskari

Alkuperäinen kirjoittaja Ewi:
mikset raskauden aikana jo miettiny tota ja alkanu tutustuu uusiin ihmisiin :o ettei toi ois tullu noin yllärinä???? no sanonpa vaan että ei tos mitään........... noin läheisiä ku ovat ni ymmärtävät varmaan teidän tilanteen..... facebookkia et kai käytä???? yleensäkki ei kai tota oo pakko kellekkää sanoo.... kellepäs sen sanos. ihan hyvä idea oikeastaan...... vahvistaa monin kertaisesti teidän välejä onnea lapsesta ja tsemppiä ihmis-suhteisiin :wave: esim tiiätkö mikä on vauva muskari [/quot

Muut voi tehdä mitä tykkää mutta en kyllä pyytäis kummiksi jotain puolituttua facebook-kaveria tai ketä tahansa uutta tuttavuutta: "hei, on tässä tunnettu jo useampi kuukausi ni tuutko elinikäiseksi kummiksi meidän mukulalle" haloo... ehkä sitten järkevämpää pyytää sellasia jotka on tuntenu "hieman" kauemman aikaa kuin raskausajan.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs yksinäinen susi:
mikset raskauden aikana jo miettiny tota ja alkanu tutustuu uusiin ihmisiin :o ettei toi ois tullu noin yllärinä???? no sanonpa vaan että ei tos mitään........... noin läheisiä ku ovat ni ymmärtävät varmaan teidän tilanteen..... facebookkia et kai käytä???? yleensäkki ei kai tota oo pakko kellekkää sanoo.... kellepäs sen sanos. ihan hyvä idea oikeastaan...... vahvistaa monin kertaisesti teidän välejä onnea lapsesta ja tsemppiä ihmis-suhteisiin :wave: esim tiiätkö mikä on vauva muskari [/quot

Muut voi tehdä mitä tykkää mutta en kyllä pyytäis kummiksi jotain puolituttua facebook-kaveria tai ketä tahansa uutta tuttavuutta: "hei, on tässä tunnettu jo useampi kuukausi ni tuutko elinikäiseksi kummiksi meidän mukulalle" haloo... ehkä sitten järkevämpää pyytää sellasia jotka on tuntenu "hieman" kauemman aikaa kuin raskausajan.

kiva kuulla et sulla on selvät sävelet :hug: sit kuiteski???? aattelin vaan jos oisit kummia esim tätä kautta ny ettiny ku kyselit..... onnee ny noille kummeille sit =) :flower: :xmas: :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja eräs yksinäinen susi:
Onko kellään niin että toisella lapsella olisi samat kummit kuin ekalla lapsella, vai onko se jotenkin outoa? Meillä vaan ei yksinkertasesti ole ketään muita joita pyytää, ehkä yhtä eri henkilöä voisi pyytää mutta kun on pakko olla ne kaksi kummia, niin pakosti tulee ainakin toinen kummi olemaan sama kuin esikoisella. Meillä kun ei pahemmin ole kavereita ketä pyytää eikä miehellä ole sisaruksia niin ainoat vaihtoehdot ovat minun 2 veljeäni ja mieheni yksi kaveri. Esikoisen kummit on tuo miehen kaveri ja toinen veljistäni. Kellään noista kolmesta ei ole puolisoa eli pariskuntaa ei tule löytymään lapsellemme kummiksi.

Jos kuuluisin kirkkoon niin ehdottomasti ottaisin lapsille samat kummit. Minusta on kiva, ettei lasten tartte sitten kokea eriarvoisuutta siinä suhteessa, että toisen kummi on kuvioissa mukana ja toisen ei jne.

mikset raskauden aikana jo miettiny tota ja alkanu tutustuu uusiin ihmisiin :o ettei toi ois tullu noin yllärinä???? no sanonpa vaan että ei tos mitään........... noin läheisiä ku ovat ni ymmärtävät varmaan teidän tilanteen..... facebookkia et kai käytä???? yleensäkki ei kai tota oo pakko kellekkää sanoo.... kellepäs sen sanos. ihan hyvä idea oikeastaan...... vahvistaa monin kertaisesti teidän välejä onnea lapsesta ja tsemppiä ihmis-suhteisiin :wave: esim tiiätkö mikä on vauva muskari

Täh. Ihan kuin aukoisit päätä nätisti?

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä vain:

Täh. Ihan kuin aukoisit päätä nätisti?

en :o yläältä voit lukee et tää asia on selvitetty :attn: et mitä sä tähän puutut???

Meillä esikoisella yhteyttä huonosti pitävät kummit, yks nappivalinta ja hänen vaimosta tuli toisen lapsemme kummi ja kolmannen kohdalla ajattelin pyytää heidät molemmat, eli olisivat kaikkien lapsien kummeja :)

Mun lapsilla ei ole, mutta itse olen kummina kahdelle saman perheen lapselle, ja siitä hyvin onnellinen ja ylpeä. =) Toista odottaessaan vanhemmat sanoivat, että olen ollut niin hyvä kummi, että ryhdynkö sille seuraavallekin kummille. Ja ryhdyin. Ihanat rakkaat kummulapseni on mulle tosi tärkeitä!

No jopas on paikka miettiä kummia lapselle Facebook.

Meillä minun esikoisen kummit ovat myös kuopuksen kummit.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

No jopas on paikka miettiä kummia lapselle Facebook.

Meillä minun esikoisen kummit ovat myös kuopuksen kummit.

Jep jep...ja mun mielestä kummeiksi on kannattavampaa valita ystäviä/sukulaisia jotka ovat olleet elämässä jo vuosikausia, eikä siis mitään uusia, raskauden aikana tavattuja tuttavuuksia. Tällä mahdollisesti taataan se, että ne kummit myös pysyvät lapsen elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Jep jep...ja mun mielestä kummeiksi on kannattavampaa valita ystäviä/sukulaisia jotka ovat olleet elämässä jo vuosikausia, eikä siis mitään uusia, raskauden aikana tavattuja tuttavuuksia. Tällä mahdollisesti taataan se, että ne kummit myös pysyvät lapsen elämässä.

Aivan näin. Kyllä kamalaksi menee elämä jos jostai facebookista täytyy etsiä tuttavuuksia lapselle kummiksi. :/ Mieluummin ottaa sitten vaan ne samat kuin on ollut ennenkin.

Meillä oli aikoinaan sama tilanne eli kummien keksiminen oli työntakana kun ehdokkaita ei juurikaan ollut. Minun sisko on meidän kummanankin lapsen kummi. Joskus mietin että jos vielä olisin lapsia lisää halunnut niin olisi ollut tosiaan vaikea löytää niitä kummeja. Minusta koko kummijärjestelmä joutuaisi romuttaa kun tuntuu että siitä aiheutuu vaan pahaa mieltä sekä itse kummille että sille kummilapselle ja hänen vanhemilleen.

Yhteistyössä