Kellään ollut punkkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "punkki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"punkki"

Vieras
Onko täällä kellään ollut punkkia?
Itseltäni löytyi lauantai iltana ensimmäinen punkki, ja kaikenlisäks se oli jo iso!!! :(
Punkki lähti omasta mielestä kaikkine raajoineen irti ja puremakohtaan nousi punainen läikkä, joka hävisi toisena päivänä eli maanantai aamuna ei ollut enää mitään muuta kuin tuo puremakohan jälki, joka on kova kun sitä painelee.
Eilen soitin terveyskeskukseen ja käskivät tarkkailla tuleeko sitä ihottumaa.
Mutta illemmalla eilen sitten alkoi ihmeellinen kuvottava olo ja tänäänkin se on aaltoilevasti vaivannut + tänä aamusta jalkaa on särkenyt reiden kohdalta (tämä on tosin oireillut ennenkin, että onko vain sattumaa)....ja nyt pähkään, että pitääkö mun soittaa uudelleen terveyskeskukseen heti huomen aamulla vai mitä minä teen... :(

Ei mulla, mutta kuopuksellamme oli viime kesänä.Ikää tuolloin 3v.Punkki oli päässä kiinni ja oli kasvanut isoksi.Koska punkki oli iso ja kuollut,niin lääkäri katsoi parhaaksi vaihtoehdoksi kirjoittaa varoiksi 2 viikon antibioottikuurin,minkä tyttö sitten alkuongelmien jälkeen söi ja vatsakin rauhoittui.

[QUOTE="punkki";23701688]Maine Coon, Mitä tarkoitat tuolla "..ja vatsakin rauhoittui."? Oliko tytöllä punkista aiheutuvia vatsavaivoja vai?[/QUOTE]

Ei...muotoilin kirjoitukseni huonosti, sorry. Vatsa ärhenteli antibiootista.

Hmm....eli kantsiikohan mun soittaa sinne terveysasemalle sitten huomenna, on tääkin kun ei tiedä mitä pitää tehdä, olisi paljon helpompaa kun olisi semmoinen "sääntö" jotta jos punkki on ollut niin lääkärissä käydään ilman ajanvarauksia ja miettimisiä :D

[QUOTE="punkki";23701877]Hmm....eli kantsiikohan mun soittaa sinne terveysasemalle sitten huomenna, on tääkin kun ei tiedä mitä pitää tehdä, olisi paljon helpompaa kun olisi semmoinen "sääntö" jotta jos punkki on ollut niin lääkärissä käydään ilman ajanvarauksia ja miettimisiä :D[/QUOTE]

Suosittelen jo oman mielenrauhasi vuoksi,että soitat

Joo täytyy aamusta soitella.
Äsken mittasin korvasta lämpöä ja oli 37,4 ja toisesta korvasta 37,2...mutta en kuolemaksenikaa muista (en tiedä miksi jäänyt merkkaamatta kalenteriin), että milloin mulla oli viimeeksi menkat...et jos tämä kuvotus ja lämpö johtuisi ihan vaan oviksesta.
Jos kuume nousee kovaksi niin tottakai täytyy lähteä iltapäivystykseen jonne on kyllä pirun pitkä matka.
Ja tämä kaikkihan voi olla vaan omaa ressaamista tai sitten oikeasti punkista johtuvaa...äh.

Meidän viime kesänä 3-veellä oli myös punkki jonka saimme punkkipihdeillä irti kokonaa. Saimme varuilta antibiootin lääkäristä mitä ei onneksi tarvittu kun mitään oireita ei tullut.
Soita lääkäriin vaan, varmuuden vuoksi.

Ei sen väliä vaikkei ötökän raajat kaikki olis menossa nukana. Pää on se tärkein, siinähän se suu on jolla se verta imee ja levittää tautia! Jos pää on vielä kiinni sinussa, mene näyttämään ja ottavat sinusta verikokeen taudin toteamiseksi.

Mun äitini ja mieheni saivat punkin puremasta TODELLA kovaa nivelsärkyä. He pystyvät elämään vain kovien kipulääkkeiden avulla.

Joten jos et näitä oireita (tai pyörätuolia) halua, hoidata itsesi!

Pää tuli ainakin ulos ja mielestäni myös kaikki koivet.
Punkki joka minussa oli niin oli itse musta ja sen se "veripussi" vaaleanruskea, ällöttävä!
Kovasti olen koittanut muistella edellisiä menkkoja ja voi kyllä olla, että ovis sattuu olemaan näitä aikoja erittäin mahdollinen, joten lämpö varmaankin siitä. Koska oviksen aikaan mulla nousee aina lämpö ja kuvottaa.
Mutta seurailen tämän päivän olotiloja ja soitan aamulla varmistus puhelun, että mitä ovat siellä mieltä.
Äsken tutkin puremakohtaa (nivusessa) ja se näyttää kuin hyttynene olisi pistänyt.

Itsellä ollut kaksi borrelioosia, kummallakaan kerralla en ole punkkia huomannu. lääkäri sanoikin että alkuvaiheen punkit niin pieniä että jäävät todella helposti huomaamatta.
Viimeisin Borrelioosi oli ehtinyt niin pitkälle että tuli kasvohalvaus. Hoitona oli kolmen viikon antibioottikuuri suoraan suoneen. Eli soittelisin kyllä sinne lääkärille...

[QUOTE="joo";23702605]Onko siitä muuten haittaa jos syö turhaan ne antibiootit, eikös ole aika hevoskuureja?[/QUOTE]

No kyllähän niistä turhaan syödyistä antibiooteista on aina haittaa. ja todellakin on hevoskuuri, kolme tai neljä viikkoa syödään antibiootteja. myöhäisvaiheen borrelioosissa mikä itsellä oli, hoitona antibiootit suoneen kolme viikkoa. ja voit uskoa että viimeisellä viikolla oli jo hoitajilla tuskaa löytää kädestä enää suonia mihin olis sen neulan tökänny.

joo, tuo oli hyvä kysymys!
Eli miten lääkäritkään sitten pystyy varmistaa, että tämä johtuu kaikki punkista eikä ole esim. juuri tuo ovis ja niitä mun jalkasärkyvaivoja mitä on ollut aina sillointällöin!?

[QUOTE="punkki";23702852]joo, tuo oli hyvä kysymys!
Eli miten lääkäritkään sitten pystyy varmistaa, että tämä johtuu kaikki punkista eikä ole esim. juuri tuo ovis ja niitä mun jalkasärkyvaivoja mitä on ollut aina sillointällöin!?[/QUOTE]

Verikokeella varmistetaan. Tosin tuloksien saamiseen menee useampi viikko.

Yhteistyössä