Kellään muulla vastaavaa, "väärä" shampoo ja hiukset tippuu päästä?:o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bjnbjnbjkn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bjnbjnbjkn

Vieras
Pesin juuri pari vkoa xz shampoolla ja hiuksia alkoi lähtemään ihan hirveästi. Kun vaihdoin shampooseen jossa mahd.vähän lisäaineita, tilanne normalisoitui. Ei tartte olla just xz shampoo, voi olla hyvää kampaamomerkkiäkin ja sama alkaa. Olis mielenkiinoista tietää mikä aine tämän aiheuttaa.

Shampoista tuli mieleen se, että luin pari kuukautta sitten netistä jonkun tutkimuksen missä verratiin marketti ja kampaamohiustentuotteita. Joku euron shampoo päihitti kampaamoiden kalliit tökötit.

Mutta vastaavaa kokemusta ei ole. Itse tilailen aina shampoota missä ei ole hiuksiin jäävää silikonia ja on ainakin tukka pysynyt päässä.

No mä olen huomannut sen että silikonia sisältävät shampoot aiheuttavat hilsettä ja hilseshampoo puolestaan aiheuttaa hiustenlähtöä. Käytänkin yleensä silikonitonta shampoota.

Joo! Tämän olen tiennytkin ja parhaani mukaan vältellyt sikikonia sisältävi shampoita. Milestäni tämä xz kin pitäisi olla sellainen. Mutta ehkei olekaan. Pras shampoo on nyt Hieno Suomalainen shampoo, 1,90€ ! Päänahka ei ole enää ärtynyt ja hiukset voi paremmin.

Kampaamotuotteissa on minulla sama juttu, hiukset lähtee. Pesen liian usein, tiedän sen. Mutta kun rasvoittuvat niin helposti. Mieskin vitsailee että olen kuin murrosikäinen:D

Kampaamotuotteissa on minulla sama juttu, hiukset lähtee. Pesen liian usein, tiedän sen. Mutta kun rasvoittuvat niin helposti. Mieskin vitsailee että olen kuin murrosikäinen:D

Tiedäthän, että hiuksia ei sais pestä liikaa; siitä syystä ne rasvoittuvatkin, kun opettaa ne joka päiväiseen pesuun. Itellä oli sama vika, jonka vuoksi on pitänyt opetella uudet tavat. Jos tänään pesen shampoolla, huomenna pesen pelkällä hoitoaineella. Ja jossei seuraavana päivänä ole pakollista menoa, saatan olla pesemättä kokonaan.

Ihan älytöntä ajatella, että joku muutaman kerran pesu aiheuttaisi hiustenlähtöä. Kun hiustuppi kuolee, hius irtoaa vasta 2-3kk:n kuluttua. Kaikki toimenpiteet siis vaikuttavat viiveellä. Synnnytys/imetyksen lopettaminen, e-pillerien lopetus jne. aiheuttavat nekin hiustenlähtöä, mutta vasta viiveellä.

Olen huomannut ihan selvästi että PRIORINin sampoo lähdettää hiukset. Varoitan siis. Tuon pitäisi olla juuri päinvastainen vaikutukseltaan!
Sampoo oli loppu ja ajattelin käyttää tuon kaapista pois ja jo heti parin kerran jälkeen huomasin saman minkä jo aiemmin, eli hiukset alkoivat lähteä. Lopetin käytön ja tilanne normalisoitui.

[QUOTE="vieras";24569378]Tiedäthän, että hiuksia ei sais pestä liikaa; siitä syystä ne rasvoittuvatkin, kun opettaa ne joka päiväiseen pesuun. Itellä oli sama vika, jonka vuoksi on pitänyt opetella uudet tavat. Jos tänään pesen shampoolla, huomenna pesen pelkällä hoitoaineella. Ja jossei seuraavana päivänä ole pakollista menoa, saatan olla pesemättä kokonaan.[/QUOTE]

Terve ja hyvinvoiva päänahka ei rasvoitu kovin helposti, pesu pari kertaa viikossa riittää. Tietenkin eri asia, jos hikoilee kovasti, käyttää muotoilutuotteita tms. Mun päänahkani tervehtyi kun lopetin hiusteni värjäämisen, harvensin pesuväliä ja siirryin käyttämään palashampoota.

[QUOTE="vieras";24569449]Terve ja hyvinvoiva päänahka ei rasvoitu kovin helposti, pesu pari kertaa viikossa riittää. Tietenkin eri asia, jos hikoilee kovasti, käyttää muotoilutuotteita tms. Mun päänahkani tervehtyi kun lopetin hiusteni värjäämisen, harvensin pesuväliä ja siirryin käyttämään palashampoota.[/QUOTE]

Höpön höpön. Mä olen testannut kaikki erikoisshampoot, hoitoainepesut, päänahkaseerumit, pesemättä olemiset jne. ja olen saanut pidennetyistä pesuväleistä vaan päänahan tulehduksia. Jotkut ihmiset tarvitsevat päivittäisen pesun! Ja sitä ei saa pesuvälejä pidentämällä muutettua. Mä olin vuoden työttömänä ja koetin pidentää pesuvälejä, pestä etikalla jne. mut ei auttanut lainkaan rasvoittumiseen. Vasta kun tulin raskaaksi, pystyin olemaan pesemättä hiuksia päivittäin. Monilla rasvoittuminen on ihan hormonaalista ja sitä ei voi muuttaa kuin raskautumalla, e-pillereillä tai vaihdevuosilla!

Yhteistyössä