Kellään kokemusta au pairista TAI lasten hoitajasta kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti töihin matkalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti töihin matkalla

Vieras
Niin elikkä vieläkö nykyaikana ihmiset palkkaa au paireja kotiin lapsia hoitaan?

Me ollaan tosissaan mietitty tätä vaihtoehtoa. Au pairin pitäis puhua natiivienkkua, jotta lapset oppis sitä kans oikein tai sitten olla suomenkielentaitoinen. Olis kiva, kun lapsia ei tarvis viedä kunnalliseen/yksityiseen hoitopaikkaan. Ja silloin, kun itse voidaan olla kotona töistä, sais au pair hoidella siivous- ym. kotitaloustöitä... Eikä se palkkauskaan ole päätä huimaava, tietysti lennot ja kielikoulutus sekä bussilippu olisi kustannettava päälle.

Mietityttää vaan se, että sittenhän se au pair olisi ikäänkuin perheen jäsen, lasten nukkumaan menon jälkeen se istuis täällä olkkarissa meidän kanssa telkkua katsomassa, jos ei olis omia menoja sillä. Ei siis kahdenkeskisiä iltoja miehen kanssa? Ja muutenkin, tottuiskohan sitä, että ylimääräinen vieras asustelis täällä meidän kanssa? Tilaa talossamme löytyy kyllä, mutta en tiedä, riittävästikkö...

Hoitajan palkkaaminen kotiin kiinnostaa myös, mutta palkkaus on vaan hurjasti kalliimpi.. onko tästä kellään kokemusta?

muistathen,että au pair ei ole kodinhoitaja vaan hälle kuuluu lastenhoito ja ruuan laitto(tietenkin lasten sotkujen siivous kun vanhemmat ovat poissa ns.kevyt siivous)
Ei sitä,että au pair hoitaa kaikki hommat automaattisesti.

Vaan jos haluaa ja aupair on innokas tienaamaan lisää taskurahaa niin vasta silloin voi pyytää siivoamaan jne..

Voi olla että ymärsin väärin sun kirjoituksen.

Siskoni maksoi kyllä itse lennot ees takas, kun oli aupairina saksassa. Meni toki yksityisesti, eikä minkään järjestön kautta.
Mutta tämä on niin sitten kemioista kiinni, että toimiiko vai ei. Ja sitä ei etukäteen voi tietää. Hieno homma kuitenkin, että näitä edelleen on. Fiksu aupair huomaa kyllä antaa lasten vanhemmille myös iltaisin aikaa niin, että saavat olla kahestaan. Mutta tottahan se on, että on joku 'vieras' lähes aina kotona.

Jos päädytte aupairiin, niin muistakaa sopia etukäteen kuka tekee, mitä tekee ja millä korvauksella.

No siis mitä olen ottanut asioista ja ohjeistuksista selvää, on au pairin kanssa sovittavissa, mitkä työt hänelle kuuluvat. Jos meidän ilmoituksessa lukee "kotityöt", ei sellaisen henkilön, joka niistä ei ole kiinnostunut, ole pakko hakea paikkaa. Au pairin työaika on max. 6 tuntia päivässä, eli sen puitteissa mennään. En ole kuullutkaan, että kotityöt ei kuuluisi au pairille. Mulla on ollut muutama kaveri au pairina ulkomailla, toisessa perheessä oli vain teini-ikäisiä lapsia ja tän mun kaverin tehtävänä oli pitää huusholli siistinä.

Yhteistyössä