Kellään kännykkä+liittymäsopimusta ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Natsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Natsku

Vieras
Mulla on kohta umpeutumassa kännykkä+liittymäsopimus. Siis semmoinen määräaikainen jutska. Niin pitääköhän nyt sitten tehdä uusi sopimus, vai miten tuo systeemi toimii? Kun jos ajatellaan, että tuo liittymämaksu kattoi tavallaan myös se kännykän ostohinnan, niin eikös sen puhelinlaskun pitäisi nyt pienentyä tms.? Varmaan kannattaisi nyt vaihtaa liittymää..? Kellään kokemusta?

Sopimus jatkuu ihan normaalisti,mutta laskusta jää vaan pois puhelimen osuus (oli ainakin mun laskussa eriteltynä). Eikä liittymää vissiin ns kannata vaihtaa jos on tyytyväinen nykyiseen. Toki jos haluaa niin ei mikään estä vaihtamaasta. :)

Mä otin aikanaan tuollaisen paketin kun ei mulla muuten ois montaa sataa euroa laittaa kerralla puhelimeen. Ja oon tuohon nykyiseen edelleen tosi tyytyväinen. Eka puhelin mistä ei tuu vajaassa vuodessa sellanen olo et voi v... miks mulla on tällanen.

Mulla on ja olen ollut ihan tyytyväinen, operaattorilta saa puhelimeen purkukoodin että puhelimessa voi käyttää muitakin sim-kortteja siis sitten kun se sopimus loppuu.

heips! onko kellään kokemusta ns verkkolukituista puhelimista? eli jos kytky soneralta eikä ole hoitanut maksupolitiikkaa (suomeks jättänyt puhelimen+puhmaksut maksamatta) niin toimiiko tollanen kytkypuhelin telefinlandin kortilla?

Tuokin on vissiin puhelinkohtaista, kun mun lurissa toimii kaikkien perheenjäsenten sim-kortit ja mun kortti toimii mein ns varapuhelimessakin. En sit tiiä miten yleistä. Liittymä Saunalahti ja puhelin SonyEricsson Z610i.

tilasin jo pari vkoa sitten elisalta tuon purkukoodin lähimpään liikeeseen, sanoivat että tulee viesti kun sen voi käydä sieltä hakemassa. no eipä yllättäen oo mitään kuulunu, saako sen koodin suoraan liikkeestä kun vaan käy hakemassa...

Mulla on kans kytky puhelin ja olen ollut tyytyväinen.
Kannattaa hommata semmoinen puhelin missä ei ole sim lukitusta.. Mulla ei ole, tosin kun sitä kysyin myyjältä sanoi että "on" mutta periaatteessa ei ole mutta he ei sitä saa sanoa..

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
tilasin jo pari vkoa sitten elisalta tuon purkukoodin lähimpään liikeeseen, sanoivat että tulee viesti kun sen voi käydä sieltä hakemassa. no eipä yllättäen oo mitään kuulunu, saako sen koodin suoraan liikkeestä kun vaan käy hakemassa...

kuulostaa inhimmilliseltä virheeltä, käy kysymässä eiköhän asia selviä!

ainakin soneralla ja telefinlandilla on ainoastaan verkkolukittuja, elisalla taitaa olla tuo sim lukitus käytössä. mun kaverilla on soneran kytky joka jääny maksamatta niin ei kuitenkaan toimi mun telefinlandin kortilla. eli saako ne sen puhelimen jotenkin täysin lukittua jos maksuja ei hoida?

Mulla raukeaa ensi kuussa naimakaupat Elisan kanssa. Ja en kyllä taatusti ota uutta kytkyä. Ensinnäkään en tee mitään noin hienolla (siis silloin 2 vuotta sitten hienolla) puhelimella ja ihan turhaahan tossa on maksettu, kun luurin arvo on kuitenkin laskenut jo ensimmäisen puolen vuoden aikana huimasti. Täytyis alkaa tsekkailee edullisia puhelinliittymiä, koska Elisalta on päästävä pois!! ..ja varmaan loppuvuodesta joutuu ton luurinkin vaihtaa johki perusmalliin, kun alkaa akku vetelee viimeisiään.

Alkuperäinen kirjoittaja känny:
ainakin soneralla ja telefinlandilla on ainoastaan verkkolukittuja, elisalla taitaa olla tuo sim lukitus käytössä. mun kaverilla on soneran kytky joka jääny maksamatta niin ei kuitenkaan toimi mun telefinlandin kortilla. eli saako ne sen puhelimen jotenkin täysin lukittua jos maksuja ei hoida?

Kyllä, puhelimen pystyy myös lukitsemaan kokonaan.
Esim. varkaustapauksissa operaattorit/viranomaiset voi näin tehdä. Ehkä epäilevät petosta ja sen vuoksi ovat voineet koko puhelimen lukita.

mistä saisin sony ericssonin (imei 35283601-627904-5-12) purku coodin. puh. 0465536496
vaihdoin sim kortin just tähän numeroon. sähköp. on rainerhamalainen1@luukku.com ja paljonko se maksaa.?

Yhteistyössä