Kellään endometrioosia tai muuta kohdun sairautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei pohtii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei pohtii

Vieras
Miten se teillä oireili?

Mulla on alkanut ilmaantua semmosta, että ovulaation jälkeen kohtu kipuilee. Jotkut liikkeet sattuu. Ei tärähdysherkkyyttä, mutta aina joku liike vihlaisee. Oviksen jälkeen kohtu myös painaa ...tuntuu painon tunnetta tuolla alavatsassa.

Menkat alkaa tiputtelulla, jota jatkuu 3-5 vuorokautta ja sit vasta 4-5 päivää runsasta vuotoa.

Pari kertaa olen epäillyt olevani raskaana, mutta en ole ollut. Mutta mietin, voiko tämä olla jotain endometrioosia tms.? Kellään vastaavaa?

Mulla on ollut jonkun sortin kasvain munasarjassa ja tällä hetkellä kohdussa vauvan pään kokoinen myooma (ilmeisesti). Siis olen nyt raskaanakin.

Silloin kun en ollut raskaana, niin tuo mötikkä munasarjassa oireili painon tunteena, kuukautisten sekoiluna ja semmosena elohiirituntemuksena.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mulla on ollut jonkun sortin kasvain munasarjassa ja tällä hetkellä kohdussa vauvan pään kokoinen myooma (ilmeisesti). Siis olen nyt raskaanakin.

Silloin kun en ollut raskaana, niin tuo mötikkä munasarjassa oireili painon tunteena, kuukautisten sekoiluna ja semmosena elohiirituntemuksena.

Hmm... taitaa olla aika mun varata aika gynelle. ...eikö tämmöisestä voi varata? vai nauraako ne mut sieltä ulos.. :ashamed: Mulla tätä on ollut nyt puolisen vuotta melkein joka kierto.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hmm... taitaa olla aika mun varata aika gynelle. ...eikö tämmöisestä voi varata? vai nauraako ne mut sieltä ulos.. :ashamed: Mulla tätä on ollut nyt puolisen vuotta melkein joka kierto.

Ainahan sitä kannattaa muutenkin vuosittain käydä gynellä ja ultrauttaa paikat! Ei tee pahaa kenellekään.

Ainahan sitä kannattaa muutenkin vuosittain käydä gynellä ja ultrauttaa paikat! Ei tee pahaa kenellekään.

Mun papakokeestakin on ...vuosia... :ashamed:

Ok. Huomenna hoitoon tämä asia. Aina mietin joka kierrossa, mutta toivon kuitenkin olevani raskaana (enkä ole) ja sitten alkaa menkat ja alkukierrosta tätä ei tunnu. Ja sitten en mieti tätä enää.

Mulla on erittäin vaikea endometrioosi. Suurin vaiva on kipu. Kuukautiskipu alkaa samana päivänä kuin vuoto. Suuri osa vuodosta tihkuu vatsaonteloon ja muualle, jossa endometrioosia on. Se aiheuttaa tärinäkipua ja yhdyntäkipua (silloin siis kun EI ole menkat ). Kuukautisten aikana kävelen kumarassa ja hengittäminenkin on työlästä. Pahimpina päivinä tulee hartiapistos :x

Kuukautiset ovat aina olleet epäsäännölliset, kierto pitkä. Tämä ei kyllä välttämättä johdu endosta. Mitään välivuotoja ei ole ollut ja vuoto suht normaali, 5 päivää.

Kuukautisten loppumisesta viikko eteenpäin on vielä kipuja, lähinnä "pissavaivaa" koska kiinnikkeitä virtsateissä.

Ovulaatiota en ole koskaan tuntenut.

Onko sinulla lapsia, siis onko ollut vaikeuksia raskautua?

No joo, tää nyt oli ehkä tyhjentävä vastaus. Endometrioosi voi olla lievempänäkin, mutta silti tuskallinen vaiva :(

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Mun papakokeestakin on ...vuosia... :ashamed:

Ok. Huomenna hoitoon tämä asia. Aina mietin joka kierrossa, mutta toivon kuitenkin olevani raskaana (enkä ole) ja sitten alkaa menkat ja alkukierrosta tätä ei tunnu. Ja sitten en mieti tätä enää.

SITTEN ***E H D O T T O M A S T I *** papakokeeseen ja tutkimuksiin, ennen kun on liian myöhäistä..

Yhteistyössä