keliakian pikatesti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilivilpertti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Joo, olen. Voi tehdä itse. Yliopiston apteekista ostin, ja maksoi 18,40 €.
Neuvoksi annan sen, että vaikka tuntuisi, että siitä sormesta ei saa tulemaan tarpeeksi verta, niin jatka rauhassa vaan puristelua, niin kyllä siitä saa sitten sen tarvittavan määrän verta.

[QUOTE="Vieras";24457327]Neuvoksi annan sen, että vaikka tuntuisi, että siitä sormesta ei saa tulemaan tarpeeksi verta, niin jatka rauhassa vaan puristelua, niin kyllä siitä saa sitten sen tarvittavan määrän verta.[/QUOTE]

Ihan on ihmisestä kiinni, että miten sitä verta tulee. Mulla esim on hyvä pintaverenkierto ja muutenkin hyvä hemoglobiini, niin verta oikein pulppuaa. Kaikilla näin ei kuitenkaan ole. Kannattaa mieluummin tökätä uusi reikä sormeen, jos ei kerran verta meinaa ensimmäisestä tulla. Jos liian kovaa puristaa, niin tulee sormi kipeäksi. Ja kun aina se ei osu ihan hyvään kohti ensimmäisellä kerralla.

Ihan on ihmisestä kiinni, että miten sitä verta tulee. Mulla esim on hyvä pintaverenkierto ja muutenkin hyvä hemoglobiini, niin verta oikein pulppuaa. Kaikilla näin ei kuitenkaan ole. Kannattaa mieluummin tökätä uusi reikä sormeen, jos ei kerran verta meinaa ensimmäisestä tulla. Jos liian kovaa puristaa, niin tulee sormi kipeäksi. Ja kun aina se ei osu ihan hyvään kohti ensimmäisellä kerralla.

Jos olisit itse tehnyt testin, niin tietäisit, että sillä ei voi saada reiän aikaiseksi, kuin kerran, joten siitä samasta kohdasta on se veri saatava, ellei halua alkaa tökkimään itseään nuppineulalla. Jos ei tässä onnistu, niin sitten se on uusi testi hankittava, joka on taas 18,40 €. Minullakin on hyvä hemppa, mutta sormenpäistä ei tosiaan aina tule verta hyvin.

Testi oli muuten Biocard.

[QUOTE="vieras";24457356]onko toi yhtään luotettava? Mulla olisi suvussa paljon keliaakiaa..[/QUOTE]

Testissä lukee, että on luotettava, muttei kerro tarkemmin esim. prosenteina.

Toisilla verikoe näyttää, toisilla ei. Kuten mulla ei, verikokeilla katsottiin vusoikausia ja ei näy mitään. Kunnes viisas gastro sanoi jo vuosien oireista että satavarma keliakia ja tähyssä täydellinen nukkakato!
Ja tää sanoi kyllä ettei se verikoe mitään näytäkkään...tähy on ainoa varma, kuten siis mullakin. Mutta toki voi eka testata sillä - MUTTA ei pidä LUOTTAA VAIN siihen jos näyttääkin "ei oota" ja oireita on, joita muu ei selitä!

Olisin tiedustellut sellaista asiaa kun mulle sanottiin et sen tähystyksen voi tehä myös toista kautta(alapää)! Onko se totta? Ja onko se kuinka kivulias?

Yhteistyössä