Keliakiaako ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko kenelläkään keliaakikolla alkanut oireilu siten että maha on mennyt sekaisin?Kipuja ei ole mutta maha jo kolmatta viikkoa ihan kuralla.
Lääkärin mielestä voi olla "tavallinen"ripulitauti mutta enpä ole ennen kuullut että se voisi kestää viikkoja.
Keliakiassahan monestikin tulee kovat kivut.Epämääräisiä vatsaoireita ja väsymystä sekä anemiaa.
Kokeet on otettu mutta vastauksia ei vielä ole.Mitä muuta tämä voisi olla ??

Keliakiaan voi liittyä melkein minkälaiset vatsaoireet tahansa. Myös tuo ripuli. Mutta mua mietityttää se, jos ne on noin vaan yhtäkkiä alkaneet ne oireet. Luulisi, että sulla olis sitten ollut jo pitemmän aikaa se keliakia ja myös kaikenlaista masuoiretta.

No tuo alkoi kyllä yhtäkkiä;laktoosi-intoleranssi ollut jo yli 10 vuotta mutta ei siihen koskaan tällaista ole liittynyt vaikka olisikin syönyt laktoosipohjaista.Voihan se olla että se keliakia siellä kehittynyt eikä oireissa ole tähän asti huomannut eroa.Monella keliaakikolla on kuulema myös laktoosi-intoleranssi.

Keliakiaan kuuluu ns. rasvaripuli (ulosteet kelluu veen päällä :x) heheh.. mutta keliakia voi olla myöskin oireeton. Hemoglobiini on yleensä alhainen ja keliaakikko on väsynyt/kalpea sen vuoksi.. Keliakia koe katsotaan ensin verestä ja jos tulos positiivinen, niin sitten otetaan ohutsuolesta näyte.. Jos kovin epäilet niin pyydä lähete labraan.

Juu siis verikoe(myös keliakia) on otettu jo ja vastaukset tulee loppuviikosta.
ja mitä ulosteeseen tulee niin se on juuri sellaista kummaa "hiutaletta"ja kelluskelee ettei yksi huuhtelu riitä(anteeksi nyt).Sairaan väsynyt olen mutta minulla on toinen sairaus johon se myös kuuluu oireena,että sitäkäin on vaikea erotella kumpaan"tautiin"kuuluu.
Sitä vain edelleen mietin että missä muussa voi tämmöistä vaivaa olla,jos kenelläkään tulisi mieleen ?

Yhteistyössä