Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Oireet voi olla hyvin erilIset.
Mene lääkäriin ja pyydä keliakiaverikoe.
Sen tuloksen perusteella suunnitellaan jatko.
Itse ei saa ryhtyä syömään keliakia ruokaa.
Koepalan jälkee saa lopullisen vastauksen.
En ole keliaakikko, mutta muistutan, että voi oireilla pelkästään iholla. Vaikka tämänhän sinä kyllä tiesitkin. : / Tsemppiä!Oisko nyt keliaakikkoja paikalla?
En ole keliaakikko, mutta muistutan, että voi oireilla pelkästään iholla. Vaikka tämänhän sinä kyllä tiesitkin. : / Tsemppiä!
miksi ei saa itse kokeilla keliakia ruokavaliota? eihan siita mitaan haittaakaan ole jos itsekseen ilman tutkimuksia kokeilee etta onko siita apua.
miksi ei saa itse kokeilla keliakia ruokavaliota? eihan siita mitaan haittaakaan ole jos itsekseen ilman tutkimuksia kokeilee etta onko siita apua.
No, mies oli aikoinaan ihan muusta syystä sairaalahoidossa, ja verikokeita otettiin paljon. Verikokeissa oli näkynyt myös kohonneet vasta-aineet, jotka viittasivat keliakiaan. Sitä ei tarkemmin silloin tutkittu, mutta myöhemmin miehellä oli jatkuvia vatsakipuja, ja päätettiin tutkia keliakian mahdollisuus tarkemmin. Mahatähystyksen jälkeen keliakia-diagnoosi vahvistui.
Miksi se pitäis diagnosoida,eikö riitä että siirtyy gluteenittomaan ruokaan ja thats it.
Gluteeniton ruoka on kalliimpaa ja diagnoosin saanut on oikeutettu Kelan keliakiakorvaukseen. Turhaan ei varmaankaan kukaan halua ostaa paljon kalliimpaa ruokaa, ellei sairaudesta ole varmuutta.
Minulla oli alhainen hemoglobiini ja ilmavaivoja ja sitten yksi kolmas syy, jonka vuoksi minut ohjattiin verikokeeseen. Sieltä löytyi kohonneet vasta-ainearvot. Sitten tähystykseen jne.
Ok, salainen kolmas syy =) Ei tietenkään tarvitse kertoa, ellei halua, koska yksityisistä asioista on kyse, ymmärrän. Kiitos sinulle =)