kelasta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja daydreams
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

daydreams

Aktiivinen jäsen
04.09.2006
2 318
0
36
Koitin tuolta kelan sivuilta kattoo et miten se lasketaan jos äitiysrahakausi alkaa heinä-elokuussa että minkä tulojen mukaan se raha määrittyy.Siellä oli se laskuri johon pyydettiin vuoden 2006 tuloja.Lasketaanko se siis oikeesti 2006 vai 2007 tuloista?Mulla oli jotenkin semmonen luulo että se lasketaan viimisen puolen vuoden tuloista...äääh, miks nää kelan hommat on aina niin vaikeita :headwall: ai nii ja sekin vielä että tietääkö joku paljon kotihoidontukea saisi 2v. lapsesta?Jos siis kotona hoidossa olisi vastasyntynyt ja 2v?
Kiitos jos jaksatte tyhmää valaista....

Eli ä-raha lasketaan 2006 verotuksen perusteella mutta jos tulot nousseet viimeisen puolen vuoden aikana väh20% niin sitten ne tulot huomioidaan, jolloin joudut toimittamaan palkkatodistuksen kelalle.

kiitos sulle!Mullahan semmonen tilanne et oon ollu 2006 töissä n.neljä kuukautta sitten ollut äitiyslomalla ja kotihoidontuella.Nyt kuitenkin taas kesällä menossa töihin jos raskaus sen sallii...ottaako ne huomioon ne tulot mitä mulle sitten kesällä kertyy.Sama työ joten tulot suurinpiirtein samat kuin 2006.

Ota semmoiselta ajalta palkkatodistus, että tulot on paremmat. Mutta ei taida sulla keretä vaikuttaa kun jäät jo kesällä pois ja ä-rahahakemus kuitenkin laitetaan jo aiemmin sisälle.

Yhteistyössä