kelan tuki jutuista, katsokaaapa kyselisin teiltä tietäviltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen äiti taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen äiti taas

Vieras
miten kolmasta lapsesta saatava äitiystuki muodostuu???????
eli kun sain esikoisemme olin sitä ennen ollut töissä ja näin ollen tulojani vastaavaa prosentuaalista äitiystukea sain sekä myös 2.lapsestani samaa tukea koska esikko oli alle 3vuotta toisen syntyessä mutta saanko kolmannesta lapsesta minimin sen joku 15e päivässä KUN EN OLE OLLUT TÖISSÄ EKAN LAPSEN SAAMISEN JÄLKEEN? VAI esim verotustietojeni pohjalta maksettavaa (verotustiedot koostuvat siis näistä tuista n.15000 evuosiansiota)???

saako sen saman tukirahan äitiysajalta KOLMANNESTAKIN LAPSESTA vaikka siis ei ole ollut esikon syntymän jälkeen töissä? eli esim että minulla olisi 4v 2v ja vauva niin saan tästä kolmannesta saman plus jotain korotuksia vasta hoitovapaalla MUISTA SISARUKSISTA?

joo saa saman, olen kysynyt siitä kelasta. Vaikka kymmenestä lapsesta saa saman, jos on vaan ikäeroa edelliseen vähemmän kuin kolme vuotta ja pvraha määräytynyt työtulojen mukaan, eikä tartte olla missään välissä töissä ainakaan mun käsityksen mukaan. Mulla itellä sama tilanne, jos tulis nyt kolmas. Mitä tuo viimenen lause tarkottaa sulla?

Uusimmat

Yhteistyössä