Kelan sairauspäivärahapäätöksestä

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Kauanko teillä on kestänyt päätöksen saaminen? Mietin vaan, että lyheneekö käsittelyaika, kun työnantaja maksaa mulle palkkaa, eli hakee itse ensin Kelalta sitä päivärahaa. Eli periaatteessa siellä pitäsi olla päätös valmiina, vain maksuosoite muuttuu?

Ei välttämättä jos työnantaja ei lähteä papereita kelalle sitten.
Minä sain päätöksen muutamassa päivässä, kun työnantaja oli lähettänyt tiedot siitä paljonko mulle maksaa niin kela osasi sitten katsoa sen erotuksen jonka he vielä joutuvat mulle maksamaan.

Maaliskuulta ei ole vielä maksettu. Erikoislääkärin lausunto ei kelvannut ja uutta en saanut valitusajan aikana, kun ensin piti odottaa lähetettä ja sitten odottaa erikoissairaanhoitoa. Pitäsi kuitenkin mennä läpi ja jos ei mene, niin sitten ollaan oikeudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei välttämättä:
Minä sain päätöksen muutamassa päivässä, kun työnantaja oli lähettänyt tiedot siitä paljonko mulle maksaa niin kela osasi sitten katsoa sen erotuksen jonka he vielä joutuvat mulle maksamaan.

Pitäis olla paperit Kelalla..tulotietot, sairauslomatodistukset jne. Mulla kyn täyttyy ens viikolla se työntantajan osuus 28 päivää ja alan saamaan Kelalta. Mutta työnantaja on siis kuitenkin tuon 28 päivää hakenut Kelalta mun tulojen mukaan. Eli toiveikkaana vois ajatella, ettei menis kuukausikaupalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:

Pitäis olla paperit Kelalla..tulotietot, sairauslomatodistukset jne. Mulla kyn täyttyy ens viikolla se työntantajan osuus 28 päivää ja alan saamaan Kelalta. Mutta työnantaja on siis kuitenkin tuon 28 päivää hakenut Kelalta mun tulojen mukaan. Eli toiveikkaana vois ajatella, ettei menis kuukausikaupalla...

Ei se työnantaja ole vielä hakenut mitään. Sillä on 4 kk aikaa. Arpasi on vielä nostamatta

7vkoa meni mulla. Ja sain käsittelyä vihdoin nopeutettua, kun kävin henkilökohtaisesti lapsilauman kera naputtamassa luukulla...se oli pe aamu ja ma tuli myönteinen päätös postissa. Sanoivat syyksi, että nyt on kova kesälomaruuhka...

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja Janoschin tarinatuokio:

Ei se työnantaja ole vielä hakenut mitään. Sillä on 4 kk aikaa. Arpasi on vielä nostamatta

soittelin just tänään töihin ja tstosihteeri sanoi laittaneensa hakemuksen ja paperit jo Kelaan. MEillä niin pieni pulju, ettei varaa odottaa 4kk.

Yhteistyössä