kelan päätös?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja la heinäkuussa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

la heinäkuussa

Vieras
Miten kauan muilla pääkaupunkiseutulaisilla on kestänyt äitiyspäiväraha-anomuksen käsittely Kelalla? Meneekö monta kuukautta? Jätin hakemuksen 1,5 kk sitten ja soitin sinne tänään. Vastaukseksi sain, että ""käsitellään kun ehditään"".

Jätin hakemuksen 24.3., eikä päätöstä ole kuulunut. Kerran olen soitellut perään ja kuivakkaa kohtelua tuli tännekin. Nyt on vähän sormi suussa laskujen kanssa, kun rahaa ei tule mistään.

Yksi työkaveri vain mainitsi, että Kelan papereita oli nivaska ja että niihin pitää 'keskittyä'..
Millainen nivaska sieltä siis tulee ja onko vaikea täyttää..? Millaisia tietoja kysytään, äiti/isä, jne.?

Ap: jos sulla on verkkopankkitunnukset, niin voit Kelan sivuilta mennä tutkailemaan omia tietojasi, että joko on päätös tehty. Jos et malta odottaa, etkä viitsi aina soitellakaan =)

Mene kelan sivuille ja sielä kohtaan ""asiointi"". Siellä lukee sitten jotain sähköinen asiointi tms, josta pääsee pankkitunnuksilla katsomaan omia tietoja.

Luulisin että käsittelevät hakemuksia Kelassa lasketun ajan perusteella. Eli vaikka veisit hakemuksen monta kuukautta aiemmin niin sitä ei välttämättä käsitellä kuin vasta sitten äitiysloman alun lähestyessä. Itse vein hakemuksen vasta viimeisellä mahdollisella viikolla, mutta uskon silti päätöksen tulevan ennen kuin äitiysloma alkaa...

Lähetin oman hakemukseni Kelalle 2kk+1vk ennen laskettua aikaa, äippäloma alkaa viikon päästä, eikä päätöstä ole kuulunut...

Kelan sivuilta selviää että hakemus on saapunut, mutta sitä ei ole vielä käsitelty, että näyttää kestävän aika kauan.

Oletteko silti saaneet jo äitiyspakkauksen, vaikka ette äitiysrahapäätöstä olisikaan saaneet? Minulla laskettu aika kesäkuun puolivälissä ja hakemuksen jätin n. kuukausi sitten... Olisi kiva ainakin se pakkaus saada ajoissa.

Oon tänään menossa viemään hakemusta kelaan,saas nähdä kuinka kauan kestää. Kiva sitten kun isyysraha hakemusta vie,jos siinäkin kestää noin kauan...kun sehän maksetaan takautuvasti. Kelassa on kyllä aina ollut niin,et niille saa hirveellä vaudilla toimittaa kaiken maailman lippulappuja mut ne ei sitten mitään kiirettä pidä...

Eivät katso käsettelyä lan mukaan. Mä olen jättänyt hakemuksen joka kerta heti kun se vaadittu 154 pvää on ollut täynnä ja päätös on tullut muutaman viikon kuluttua.

Ja ensimmäinen rahahan maksetaan vasta la:aa edeltävä päivänä, joten toinen kirjoittaja joka odotteli myös päätöstä, et olisi raha kuitenkaan vielä saanut.

heikura: Meilläpäin (P-Savo) tuli isyysrahat tilille aika nopeasti, olisiko mennyt viikko, vähän reilu, hakemuksen jättämisestä.

Ja sitten tuo, että odottelisi päätöstä rahojen toivossa, niin aivan, rahaa napsahtaa tilille vasta niinkuin joku tuossa aiemmin jo kertoikin...

Kiitos kaikille vastauksista! Juuri kävin Kelan sivuilla ja siellä olikin jo päätös äitiys- ja vanhempainrahoista tänään tehtynä. Jos vielä jatkaisin tyhmien kysymysten linjalla, niin tuleeko se äitiyspaketin noutamispaperi kotiin postissa erikseen?

Yhteistyössä