Kelan päätökset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "susax"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"susax"

Vieras
Eli ikuisuusaihe, kauanko kestää tulla kelasta tulevat päätökset vanhempainrahakaudesta tai määrästä? Edellisestä äitiyslomasta kun on jo 8 vuotta aikaa, on tämmöiset käytännön seikat unohtuneet täysin ;).

Olen tietenkin hyvissä ajoin ilmoittanut töissä, että olen jäämässä äitiyslomalle eikä sen asian toteaminen ihan jokaisen omin silmin ole enää pitkiin aikoihin ollut epäselvää. Voinko ilmoittaa töihin ä-loman alkamispäivän ihan suoraan kelan sivuilla olevan laskurin mukaan vai pitäisikö olla se kelan paperinen päätös asiasta?

säähän pystyt sen laskemaan itse, kelan sivuilla on ihan laskurikin siihen nii ei tarvii päätä käyttää. kunhan tiedät lasketuajan. sen ilmoitat työnantajalle.

päätöksessä kestää n. 2vkoa jos laput on oikein täytetty.

en mää oo töihin vieny mitään lappuja itse, mutta täytettäväksi olen saanut työpaikalta jonkun lapsun mihin päivämäärät täytetään. liekö niin että kelasta menee sitten tieto, kun kela maksaa sen 3kk sun työnantajalle mitä työnantaja maksaa sulle.

mulle tuli kelan päätös viikossa ä-pvärahasta..töissä mun esimies kirjotti ainoastaan firman osoitteen ja puhelinnumeron ( eri kuin missä mä olen töissä ) hakemukseen ja kiikutin sitten hakemuksen kelaan raskaustodistuksen kanssa..meillä työpaikka ei maksa ollenkaan ä-pvärahaa..

Kiitoksia vastauksista :)! Pitänee soitella kelaan, onko mun lippulappusissa ollut jotain vialla... näkyy vaan, että kuukausi sitten ovat vastaanottaneet hakemuksen mutta päätöksiä ei näy. Äitiyspakkauksesta tuli päätös tosiaan alle viikossa ja pakkaus oli mulla kotonakin jo noin parissa viikossa!

Kelan fb-sivuilla tiedotettiin vasta että loppuvuoden äitiyspiävärahapäätöksiä ei ole vielä tehty, koska joku tieto verottajalta puuttuu. Muistan pari vuotta sittenkun olin jäämässä ä-lomalle tammikuun alussa niin päätös tuli joulukuun vikalla viikolla

Yhteistyössä