Kelan päätöksen viipyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qwerty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

Qwerty

Vieras
Äitiysrahapaperit ovat menneet Kelaan jo kuukausi sitten. Äitiysloma alkaa 10.9. ja päätöstä tai äitiyspakkausta ei kuulu.

Miten nopeasti olette päätöksen Kelasta saaneet? Onkohan soittamisesta ja hoputtamisesta mitään hyötyä? Voiko avustukset tulla vasta takautuvasti?

Ei aiempia kokemuksia Kelan kanssa asioimisesta. Aika helkkarin hitaalta ja kankealta tämä vaikuttaa. Kelan sivuilta olen tilannetta seuraillut ja ainoa maininta jo useamman viikon ollut että "Asiakirja saapunut". Ärsyttävää!

Kannattaa soittaa sinne. Ite sain asumistuki päätöksen päivässä, kun vähä hoputin. Ei mulla muutenkaan oo menny ku max 2-3vko päätöksien saapumiseen..

Ja siis asumistukeen vein liitteitä parin viikon ajan lähes joka päivä..

No siellä Kelan sivuilla, pankin nettitunnuksilla katsottuna, on vain tuo "asiakirja saapunut" -teksti.

Ikinä en ole Kelalta mitään pyytänyt ja tällaista tämä sitten on. No, onhan siihen laskettuun aikaan vielä 7 viikkoa, joten kai se äitiyspakkaus ennen sitä tulee? Äitiysrahakin maksetaan kai vasta aina kauden lopussa (25/30 päivää/kausi)?

Mulla kesti ensimmäisellä kerralla päätöksen saamisessa niin pitkään,että se tuli kotiin kun olin jo kotiutunut sairaalasta. :D Toki äitiysavustuspäätöksen sain kolmessa viikossa.Ja siitä meni varmaan viikko kun pakkaus tuli.

No miula meni äippäpakkauksessa 1½ kk papereiden viennistä että paketti napsahti postiin - menneenä maanantaina sen sain noutaa :) Kesäaikaan kuulema käsittelyajat pitemmät kuin muuhun aikaan vuodesta. Kannattaa sinne soittaa ja kysäistä, että ainakin kaikki tarvittavat tiedot on ollut oikein.

Yhteistyössä