kelan opintotuki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja we5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

we5

Vieras
kukas on opiskellut opintotuella?kun syksyllä alkaa opintotuki joka on huimat 246 euroa kuukaudessa.
asun vuokralla ja lapsia on kaksi.vuokra on noin 700 euroa ja mietiskelin että voinko ottaa opintolainan eli sen 300 euroa tuohon lisäksi ja sitten vielä hakea asumistukea?
tällä hetkellä en saa asumistukea muiden tulojen takia mutta syksyllä varmaankin tarvisin sitä että jää ruokaan enemmän rahaa.

ja tuosta 246 eurostakin menee veroa..saako lapsiperheet opintorahaa mitenkään korotettuna vai onko se kaikille tuo 246 euroa noin..

Saat siis opintotuen, siihen liittyvän asumislisän ja lisäksi voit ottaa tuota lainaa. Mitään lapsikorotuksia siihen ei minun tietääkseni tule.

Minäkin olen kyllä opiskellut viimeksi kymmenen vuotta sitten, joten tiedot voi olla jo vanhoja. :)

Viime syksynä opiskelin, asumistukea sain koska minulla oli lapsi, oma vastuu osuuden jouduin siitä maksamaan. Käsittääkseni sen opintolainan voi ottaa, itse en tarvinnut. Tarha tulee olemaan ilmainen. Lapsikorotuksia ei saa, koska lasketaan että elatustuella ja lapsilisällä elatetaan lapsi, yh saa korotukset lapsilisään. Hyvin pärjäsi vähälläkin.

Asumislisää ei saa, asumistuki on suurempi.

Tuki on sama kaikille, lapsikorotusta ei ole. Haet kelan tavis asumistukea, et siis opintotuen asumislisää vaan asumistukea. Lainaan saat joka tapauksessa takauksen, jos olet luottotietoinen ja sen voit ja varmaan joudutkin nostamaan.

Perheellinen opiskelija ei saa asumislisää, vaan yleistä asumistukea. Ap, voit siis saada asumistukea opintotuen ja opintolainan lisäksi. Mutta tosiaan mitään lapsikorotuksia opintotukeen ei kuulu :(

Yhteistyössä