KELAN MAKSAMASTA ELATUSTURVASTA !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Onko muut saaneet yhtäkkiä pari päivää ennen huhtikuun elatustuen maksua kelalta tiedotteen jossa kerrotaan että elatusturva pienenee huhtikuusta lähtien ??!!

Miten piip tällainen voi olla mahdollista,ilman mitään ennakkovaroitusta.Syynä kuulema se kun siirtyy maksaminen kaupungeilta kelalle.
Soitinkin kelalle ja selvittelin asiaa,summan kuullessani ymmärsin ettei se pienenekään,mutta muistin väärin.Tänään tilillä 6 e vähemmän kuin ennen.Rahaa se on 6 euroakin.

kelan tiedotteessa "teidän ei tarvitse vielä tehdä mitään";odottelette vain jotain päätöstä...
Minusta tämä on kyllä jo törkeyden huippu
Onko kenelläkään vastaavaa tapahtunut;
Onko tällä palstalla mtn ketjua tästä aiheesta,jos mistä löytyy ?
Oletteko kuulleet muut tästä etukäteen esim.tiedotusvälineistä/lehdestä?

Eilen ihmettelin jo tätä samaa. Mulle tulee 2,31e vähemmän, samapa tuo oikeastaan mutta haluaisin tietää syyn moiseen.
Noh, ollaan tyytyväisiä että meille on ylipäänsä elatustuet tulleet, toisessa ketjussa muutama jotka eivät ole saaneet ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Ihan saman summan mä olen saanut kun ennenkin.

No minusta tämä niin uskomattomalta tuntuukin että tämmöisiä lähdetään yhtäkkiä pienentämään;eikö näistä jo laissakin määrätä,näistä minimeistä.Eli minulla se kaikkein pienin mahdollinen.Kirjeessä luki vielä että"teidän tapauksessanne näyttää siltä"

Alkuperäinen kirjoittaja merileijona:
Eilen ihmettelin jo tätä samaa. Mulle tulee 2,31e vähemmän, samapa tuo oikeastaan mutta haluaisin tietää syyn moiseen.
Noh, ollaan tyytyväisiä että meille on ylipäänsä elatustuet tulleet, toisessa ketjussa muutama jotka eivät ole saaneet ollenkaan.

Mistä löytyy tämä ketju ?

Paljonko teille tulee elatusmaksua? Onko kuntanne maksanut teille muuten liikaa (eli enemmän kuin lakiin perustuva normi) elatusmaksua ja Kelaan siirtyessä se on pienentynyt sen vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
onko siitä tullut joku päätös, koska? Tänne ei ole tullut mitään paperia asiasta... Ihan sen minimin olen kunnalta saanut.

Ei oo tullut päätöstä,vaan 2 pv ennen maksupäivää postista kirje että maksetaan vähemmän.päätös tulee kuulema myöhemmin,heh heh

Alkuperäinen kirjoittaja atta:
Paljonko teille tulee elatusmaksua? Onko kuntanne maksanut teille muuten liikaa (eli enemmän kuin lakiin perustuva normi) elatusmaksua ja Kelaan siirtyessä se on pienentynyt sen vuoksi?

Ihan pienin mahdollinen on ollut-ja nyt vetäisevät siitäkin pois !

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko siitä tullut joku päätös, koska? Tänne ei ole tullut mitään paperia asiasta... Ihan sen minimin olen kunnalta saanut.

Ei oo tullut päätöstä,vaan 2 pv ennen maksupäivää postista kirje että maksetaan vähemmän.päätös tulee kuulema myöhemmin,heh heh

meille ei ole tullut sitäkään... Täytyykin tarkistaa, että edes rahat on tullut. Eikö se pienin summa ole 136,41? Sehän on vähän noussut viimevuodesta, jos oikein muistan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

meille ei ole tullut sitäkään... Täytyykin tarkistaa, että edes rahat on tullut. Eikö se pienin summa ole 136,41? Sehän on vähän noussut viimevuodesta, jos oikein muistan.

Juu tuo summa on se kunnan tai kaupungin tai minkä lie ( :D ) minimi... Ainakin Jykylässä.

Kun tämä nyt vaikuttaa täysin mielivaltaiselta hommalta.Yleensä kun jotain asiaa muutellaan,oli se sitten vuokra,yhtiövastike,sähkö,vesimaksu,päivähoitomaksu-ihan mikä tahansa,niin sellaisesta tulee tiedote jo useampi kuukausi ennen muutosta.
Ja toisekseen jos laissa määrätään minimi,ja siihen se indeksikorotus-vai mikä ihme se nyt oli,niin miten ihmeessä jollakin sellaisella laitoksella kun kela on muka valta mennä pienentelemään sitä ?
Mä en nyt ihan oikeasti voi hyväksyä tätä,vaikka kuinka olisi kyse 6 eurosta !
Ja todella ihmetyttää etten ole kuullut siitä uutisistakaan-mikä ei tietenkään tarkoita etteikö sitä olisi voitu siellä käsitellä.

Mistä ne sen summan repii?!
Lasten isä ei ole aikoihin maksanut mitään ja olen kaupungilta saanut elatustuen tammikuusta 2006 alkaen. Nyt Kela maksaa kahdesta lapsesta 252e, mistä juuri tällainen summa?! Jos minimi on noinkin paljon enemmän?
*Ei vaan tajuu* :xmas:

Siis tuo summa 136,41 on MAKSIMI eikä mikään minimi. Korkeintaan tuon verran saa Kelalta elatustukea.

Jos vahvistettu elari on pienempi kuin tuo, niin Kela maksaa sitten sen vahvistetun mukaan. Jos taas isompi, niin Kela ei maksa ylimenevää osuutta, ellei saa sitä perittyä etävanhemmalta.

Yhteistyössä