Kelan maksama lapsen hoitotuki korvatulehdustapauksessa, onko kukaan saanut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Korvakierre
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Korvakierre

Vieras
Eli luin jostain lehtisestä. että jos on puolen vuoden aikana vähint. 1 antib.kuuri per kuukausi, olisi oikeus Kelan maksamaan lapsen hoitotukeen. Katoin Kelan sivuilta ja se on nyt jollain vammaistuen nimellä...

Jos joku saanut tukea, voisiko hieman valaista asiaa, Kelan sivuilla kun kaikki on niin sekavasti sanottu...

Minä olen saanut. Vammaistukinimellä nykyään tosiaan tuo tuki on, ennen oli muistaakseni sairaan lapsen hoitotuki.

Vein lääkäriin epikriisit (en siis edes sitä b-lausuntoa) ja täytin hakemuksen. Ei siihen muuta tarvittu. Nykyään kai vaativat sen b-lausunnonkin?

http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/300905212853ML/$File/2luku_2.pdf?openElement on ne kelan vaatimukset, jos ne täyttyvät, niin sitten kannattaa yrittää hakea.

Täytät sieltä kelan sivuilta löytyvän alle 16 vuotiaan vammaistuki-kaavakkeen huolellisesti, muistata mainita kaiken rasituksen, mitä sairauden hoito vaatii (esim. yövalvomiset, lääkitykset, lääkärikäynnit, kaikki sairastelusta aiheutuneet kulut ja matkat, työssäpoissaolot ja mitä muuta miellät ylimääräiseksi rasitukseksi). Lisäksi tarvitset lääkäriltä C-todistuksen liitteeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Minä olen saanut. Vammaistukinimellä nykyään tosiaan tuo tuki on, ennen oli muistaakseni sairaan lapsen hoitotuki.

Vein lääkäriin epikriisit (en siis edes sitä b-lausuntoa) ja täytin hakemuksen. Ei siihen muuta tarvittu. Nykyään kai vaativat sen b-lausunnonkin?

peesi tähän, ei lääkärin lausuntoa edes. mutta ne sata lippua käydyistä käynneistä.

vaikuttaakohan tuohon se, että olen ollut työtön tai äitiyslomalla viimeisen vuoden (la taas reilun kk:n päästä)?

Neuvolasta lähettivät jo perhetyöntekijän meille, kun en koskaan sa nukkua...

Siis riittääkö jos lääkäriltä pyytää jonku todistuksen Kelaa varten, mistä ilmenee miten usein tulehduksia ollut?

Kuinka tarkkaa se kerran kuukaudes syöty antib. on? Meillä tulehduksia 7kk:n aikana 6.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vaikuttaakohan tuohon se, että olen ollut työtön tai äitiyslomalla viimeisen vuoden (la taas reilun kk:n päästä)?

Ja lisää lapsia vaan pukkaat! Kannattaisko pitää pieni tauko välillä ?!?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja lisää lapsia vaan pukkaat! Kannattaisko pitää pieni tauko välillä ?!?

Ja mistäs minä olisin tiennyt, että tämä meidän kuopus on korvakierrelapsi???? Halusin pienen ikäeron ja aloin odottaa vähän ennen kuin tuo korvakierre alkoi... Ei kaikkea voi ennakoida!

Tuloilla ei ole mitään merkitystä tuohon vammaistukeen, se on korvaus rasituksesta ja on verotonta.

alin hoitotuki oli silloin nimeltään. neuvolan terkkarikin voi tulostaa ne lääkärikäynnit, jos olette käyneet kunnallisella. hoitotukeen ei vaikuta äidin väsymys tai maksukyky, vaan se kuinka pitkään ja hartaasti on sairastettu.

meillä saatiin! Meillä oli vajaan puolen vuoden aikana 7 lääkekuuria 3"tarkastus"käyntiä sekä korvien putkitus! ja lääkäri meinasi, ettei saada,kun on sairasteltu alle ½vuotta!mut yritin kuitenkin! Me käytettiin lasta aina yksityisellä ja sieltä ei riittänyt kelalle sellanen lappu missä lukee käynnit, lääkeet, putkitukset yms...piti lääkärin erikseen kirjottaa joku lappu! (en ymmärrä miks ei tuo lappu kelvannu, siinä niin selvästi kaikki käynnit)... Yksityiseltä kun olis pitäny kirjottaa meille lappu, olisi maksanut jotai 70-80 euroa. Onneks alkoi tk:n lääkäri kirjottaan sen ja saatiin ilmaseksi se!!

Yhteistyössä