KELAn maksama elatusapu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miracles
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miracles

Aktiivinen jäsen
26.04.2006
13 186
1
36
Me on tehty elatusmaksusopimus joskus vuonna 2001, jonka suuruudeksi silloin laitettiin 1000mk. Nyt summa on jotain 185?.

Sain ennen tuon summan kunnalta, joka peri sen tältä mieheltä.

Nyt kun nuo maksut siirtyivät KELAlle, saan joka kuu vain sen n. 136?. Nyt oikein selasin nettipankkia, kun en tiennyt enää yhtään mitä ovat maksaneet ja milloin, niin edellisen kerran olen saanut "ylimenevän osan" huhtikuussa.

Onkohan niillä joku systeemi miten maksavat noita perittäviä summia vai makselevatko vaan joskus..??

perintätoimisto ottaa elatusvelvolliselta sen mitä saavat, ja kunta (nyt siis kela) ottaa aina ensin omansa pois, ja sit jos jotain jää yli, niin ne maksaa sit sen sulle..
siitä en osaa sanoa et kerääkö ne isomman summan aina kerralla, ja makselevat sit tiettyinä kuukausina niitä enemmän.

eli jos ei oo saatu perittyä enempää, niin silloin sä et saa sitä ylimenevää osaa, vaan vain tuon minimin..

Bjuhuu!! :D Mun mielestä maksavat aina niitä summia, mitä ovat saaneet perittyä, niin sitä mukaa kun.. saavat perittyä :D Ei hitto, mä en osaa kirjoittaa enää. Ja ne perityt summat tulee siis aina jossain kuun lopussa, olisko 27.päivä tai jotain... ?? Näin ainakin mun siskolle selitettiin, kun maksut siirtyi Kelalle, maksavat sen perusosan 10.päivä ja aina 27.päivä sen lopun mikä isän maksettavaksi kuuluu jos ja kun niitä saadaan siltä perittyä.

:p Ei olis varmaan vaikeemmin voint selittää.

Yhteistyössä