Kelan jutuista tietävät. Neuvoja pliis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön aapee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön aapee

Vieras
Eli, äitiyslomalle jään tän vuoden lopussa ja 2010 vuoden mukaan määräytyy sitten ne kelan rahat.

Olen myös sillon 2010 saanut kelan etuuksia, lasketaanko ne palkkatuloihin mukaan?

[QUOTE="siis";26658199]Jos edellisen lapsen syntymästä on alle 3 vuotta, niin äitiyspäiväraha lasketaan niiden samojen tulojen perusteella.[/QUOTE]

Sen tiedän, mutta tän hetken nuorimmainen ehtii 3v täyttämään.

Vaan työtulot lasketaan. Hoitovapaan vuoksi voidaan katsoa pidemmällekin joissakin tapauksissa.... Mulla äitiysloma alkoi 10 lopussa , otettiin 6 kk tulot koska viimeisin verotus ois ollut 2009 ja silloin oli hoitovapaata ja töistä pienemmät tulot. Mut siitäkin kaks edellistä oli äitiyslomaa jne jne joten ei sen pidemmälle voitu edetä.

[QUOTE="Xxxx";26658229]Vaan työtulot lasketaan. Hoitovapaan vuoksi voidaan katsoa pidemmällekin joissakin tapauksissa.... Mulla äitiysloma alkoi 10 lopussa , otettiin 6 kk tulot koska viimeisin verotus ois ollut 2009 ja silloin oli hoitovapaata ja töistä pienemmät tulot. Mut siitäkin kaks edellistä oli äitiyslomaa jne jne joten ei sen pidemmälle voitu edetä.[/QUOTE]

No niin, kiitos! Tulihan se vastaus sieltä. :)

Yhteistyössä