Kelakorvaus B-lausunnon kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti

Vieras
Poikani sai uuden kela-kortin kun B-lausunto meni läpi.
Kävin viime viikolla ostamassa rasvaa ja nyt kun kuitteja tarkistin oli veloitettu sama hinta kuin ennen uutta kela-korttia. Olisiko mun itse pitänyt apteekissa mainita B-lausunnosta vai miten ton kanssa menetellään? Ärsyttää kun nyt menetin turhaan sen kelakorvauksen kun luulin että se otetaan apteekissa suoraan :(

Mistä te saitte sen b-lausunnon? Käsittääksen rasvoja ei korvata missään tapauksessa sen korkeamman mukaan. Meillä tytöllä on astma, allergioita ja atooppinen ihottuma, mutta vain astmalääkkeistä saa sen 70% korvauksen.

No paska kun olen tainnut heittää sen kuitin juuri roskiin!!! Siis tekstissä mainitsen kuitti mutta reseptistä katsoin mitä olen maksanut kummallakin kerralla, riittääköhän se pelkästään? Että reseptiin on laitettu se hinta, jos menen sen reseptin kanssa apteekkiin? Vai onko ne jo menetetty.

Ok, no taidan soittaa ensin Kelalle etten mene turhaan käynnille. Kolmen lapsen kanssa kelaan ja sitten se resepti ei kelpaakaan "todisteeksi", ei houkuta x)

Kiitos kaikille! Muistan sitten seuraavalla kerralla sanoa apteekissa, harmi etten tajunnut sitä itse.

Mitä rasvaa sä oot ostanut? Mä veikkaan että tavallisista rasvoista ei saa sitä korkeampaa. Sit jos on tosi vakava ihoisaraus ja tarvii niitä jotain tosi kalliita voiteita niin sit saattaa saada.

Siis minkälainen korvaus sun sitten pitäis saada? Mikä rasva,mihin vaivaan? Eihän se b-lausunto/uus kelakortti mikään "avain onneen" ole,ei korvaa mitä vaan eikä ainakaan sillä isoimmalla prosentilla..

Juu ei ole tavallista rasvaa, ostin juuri kilon pumppupullon Apobasea en mä siitä sitä korvausta inise vaan tästä erityisrasvasta joka on arvokasta.

Tuskin iholääkäri kirjottaisi B-lausuntoa, josta maksan parikymppiä turhan takia? Haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23510949:
Juu ei ole tavallista rasvaa, ostin juuri kilon pumppupullon Apobasea en mä siitä sitä korvausta inise vaan tästä erityisrasvasta joka on arvokasta.

Tuskin iholääkäri kirjottaisi B-lausuntoa, josta maksan parikymppiä turhan takia? Haloo.

No haloo vaan. Kyllä ne kirjottaa ihan mitä vaan jos asiakas maksaa. Otapa nyt selvää onko sevoide edes kelakorvattava. Itse en ainakaan ole kuullut erityiskorvattavista voiteista.

Hups! Löysin vanhan kuitin ja olihan siitä otettu korvaus, reseptiin ei vain oltu sitä merkattu, onneksi en ehtinyt mennä sen kanssa apteekkiin tai kelaan ;D
Ja on siis tosiaan tuota Protopic-voidetta tammikuussa ostin niin 30g maksoi 43,95e ja nyt kun ostin niin maksoi korvauksen jälkeen 25,49e eli aika paljon halvempaa. Ja vaikkei nuo summat nyt taivaita hipoen mene mutta silti noihin rasvoihin saa helposti menemään yli 100e kun ton Protopicin lisäksi täytyy ostaa Apobase Oilya ja Locobasea + erilaisia kortisoni-voiteita.

Kiitos siis osallistuneille, loppu hyvin kaikki hyvin :)

Olet siis saanut perus-kelakorvauksen 42%. Sen saa myös monista perusvoiteista jos lääkäri tajuaa kirjoittaa reseptiin sen "pitkäaikaisen ihosairauden hoitoon". Mutta siihen ei todellakaan tarvita b-lausuntoa eikä uutta kelakorttiakaan. Eli siinä mielessä olet turhaan siitä b-lausunnosta maksanut, jos et saa sitä korkeampaa korvausta sillä mistään muusta lääkkeestä.

Eikös reseptiin merkitä aina hinta ilman kelakorvauksia ja kuitin taakse sitten erikseen se tarra,josta näkee mitä on kela korvannut ja paljonko on joutunut itse maksamaan.

Mutta toisaalta en ole saanut edes tuota 42% korvausta edelliskerroilla vaikka samalla reseptillä hakenutkin? Pitäiskö siitä tulla enemmän? Heh, helpompaa olisi varmaan soittaa suoraan Kelaan :) Mutta kiitos taas vastanneelle!

Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti;23511567:
Mutta toisaalta en ole saanut edes tuota 42% korvausta edelliskerroilla vaikka samalla reseptillä hakenutkin? Pitäiskö siitä tulla enemmän? Heh, helpompaa olisi varmaan soittaa suoraan Kelaan :) Mutta kiitos taas vastanneelle!

Katsoitko nyt reseptin ostotarroista vai varsinaisista kuiteista asian?

Yhteistyössä