kela laski väärin ja takas ois pitäny maksaa 1500 e!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kysyin viime keväänä,vaikuttaako yhdet tulot jo helmikuusta alkaen.2 virkailijaa sanoi että ei vaikuta kuin toukokuusta alkaen.1500 e olivat laskeneet väärin ja takas oisi pitäny maksaa asumistukea 1500!!nyt perivät "vaan" 750 e takasin kun tein valituksen..kyrsii kun yks sanoo toisin kuin toinen...2 vuotta nyt sit maksetaan takas,ottavat asumistuesta 30 e kk

no oleppa ihmeessä onnellinen.. mulla eivät tulleet valituksista huolimatta summassa vastaan euroakaan kun aikanaan opiskelin ja tein ilmoitukset ajallaan että isä muuttaa takas kotiin ja ruokakunta kasvaa ja päätös tuli jossa tuet ennallaan ja soitin 2 kertaa kelaan ja kysyin että miten tää on mahollista. niin mulle vaan sanottiin että jos päätöksessä jotain sanotaan niin se on niin. paskat, vuoden päästä tulee kirje että mulle on maksettu 2000e liikaa. eipä auttanu valitukset eikä mitkään

Tee uusi valitus se on kelan virhe ja se menee heidän piikkiin. Meillä oli vuosia sitten samantapainen juttu ja oikaisivat sen ja sit tuli et hyvitetään yli puolet...en suostunut siihen vaan tein taas valituksen. asia tutkittiin ja se todettiin kelan virheeksi ja meidän ei tarvinnut maksaa mitään. Jos voit todistaa että olet toimittanut oikeat liitteet ja tositteet niin ei muuta kuin valittamaan

Mulle kävi vähän vastaava tilanne. Kelan virkailija ei muistanut/hoksannut laskea mieheni tuloja mukaan laskiessaan kotihoidon tukeani. Kela maksoi virkailijan virheen takia tukea minulle liikaa ja sitten oli perimässä liikaa maksettua takaisin. Jos olisin vienyt valitukseni eteenpäin, koko tuki olisi lakkautettu väliaikaisesti käsittelyn ajaksi. Kyllä kiukutti ja pahasti!! Oli pakko suostua takaisinperintään. Raivostutti siksi kun virhe ei ollut minun vaan virkailijan. Kelan asiakkaan kyllä pitäisi pystyä luottamaan siihen että tehdyt päätökset on tehty oikein. Kelan virkailijan pitäisi tarkistaa asiat moneen kertaan ennen kuin tekee päätöksen.

Meille kela laski jotain kanssa väärin (en nyt muista mitä) vaikka kaikki halutut paperit toimitettiin. Ei auttanut maksaa piti melkoiset summat takas, vaikka myönsivät että heidän oli mokansa. Ette arvaa ku otti päähän!!!

Alkuperäinen kirjoittaja valittanut:
Meille kela laski jotain kanssa väärin (en nyt muista mitä) vaikka kaikki halutut paperit toimitettiin. Ei auttanut maksaa piti melkoiset summat takas, vaikka myönsivät että heidän oli mokansa. Ette arvaa ku otti päähän!!!

Miksi tyydyit kohtaloon jos se heidän vika niin miksi sinä maksoit heidän virheestään?

Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:

Miksi tyydyit kohtaloon jos se heidän vika niin miksi sinä maksoit heidän virheestään?

Minua Kela ainakin "kiristi" suostumaan takaisinperintään koska niinkuin tuossa yllä selitin kotihoidon tukeni olisi lakkautettu väliaikaisesti valituskäsittelyn ajaksi. Kuka sitä tulottomana on?

Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:

valitus tehtiin ja summaa hieman loivennettiin ja sitten annettiin ymmärtää että asia on nyt loppuunkäsitelty. Olispa ite taas pitänyt hoksata valittaa lisää, mutta kaikkea kun ei aina hoksaa..

Yhteistyössä