Kela jätti sitten maksamatta reilu 200e! :( Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Minun piti saada kotihoidontukea ja sisarkorotuksia takautuvasti yhteensä n. 450e tältä kuulta. Olin laittanut hakemuksen viime kuussa ja pyysivät tuloselvityksiä uudestaan. Sain ne vasta 18. päivä tätä kuuta postiin eli olivat Kelassa 19. päivä. Eivät sitten ilmeisesti ehtineet käsitellä kuitenkaan vielä niitä, koska tilille tuli 235e :(
Mitenköhän tässä menetellään, maksavatko minulle sen puuttuvan reilu 200e heti kun asia on käsitelty, vai joudunko muka odottamaan kuun loppuun?? Nimittäin rahasta todella tiukkaa enkä millään selviä näillä rahoilla kuukautta!! Pakko olisi saada ne rahat heti kun ovat sen hakemukseni käsitelleet!

Me haimme yksityisen hoidon tukea kotona olevalle hoitajalle, jonka työsuhde alkoi 1.3. Paperit laitoimme sisään 20.2. Siltikään he eivät ehtineet tehdä päätöstä tästä ja hoitaja sai palkkansa KELalta vasta 30.4. Eli heille ei riittänyt edes 1,5 kk siihen, että olisivat tehneet päätöksen (täysin yksiselitteisessä asiassa eli ei tarvinnut edes mitään tulkintoja) ja pystyneet maksamaan 30.3.

Hoitaja oli täysin pulassa ja maksoin hänelle sitten palkkaennakkona huhtikuun palkan maaliskuussa, onneksi minulla oli just ja just ne äyrit itselläni olemassa. Mutta tiukoille veti molemmilla.

Kela on kyllä niiiin p*****stä :( Muutenkin ne olivat pyytäneet minulta turhaan selvitystä lapsen päivähoidon päättymisestä, vaikka heidän olisi kuulunut itse kysyä se asia päivähoitotoimistosta.
Pakko saada ne rahat, muuten jää kaikki laskut maksamatta ja pitää elää suunnilleen pyhällä hengellä!

Noh..minäkin outtelen päiväraha päätöstä.Olen ilmottautunut työttömäksi toukokuussa ja vasta viimeviikolla tuli selvitys pyyntö kesäkuun tuloista jota mulla ei ollut, mulla alussa menikin aikaa kun piti eripaikoista lippusia ja lappusia saada..jokoshan tänään tulisi päätös?!? Helpottais meidänkin elämää vähän kun sais nääkin asiat juoksemaan.

Ai,tuli jo vastaus! Siis Kela on perseestä,mulla menee hermo niiden lappujen täytön kanssa. Ja aina pitää olla kiikuttamas jotain palkkatodistusta,jota ne ei osaa edes tulkita.

en saa sossusta mitän, kun meillä on autolainaa ja muutenkin oli niin hirveästi laskuja tälle kuulle, että miehen palkka meni niihin. Eli piti minun kotihoidontuesta maksaa vielä 200e laskuja ja sillä lopulla reilu 200 eurolla mikä piti tulla, piti elää 15. päivä asti (ja siitä vielä vähentää miehen bussikortti 40e). Nyt sitten rahaa on se 235e ja laskut ja bussikortti tekee yhteensä 250e. Eli tili sitten jää 15e miinukselle ja sillä pitäisi selvitä yli 2 viikkoa...ööh...?? Yksi 150e lasku noista on sellainen mitä ei oikeastaan voi lykätä.

minä taas SAAN maksaa 200 takasin hiukan reilukin 200 kun miehen tulot nousi (vaihto viime vuonna työpaikkaa ja siellä tulot nouseee tietyn ajan ja opittujen työvaiheiden mukaan)
ja ne oli mulle yks kuukausi maksanu sen 202 ja joitain kymmeniä senttejä takasin...laittelin postiin sit sitä takasin maksu lappua : C

Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
mulla oli kerran vastaava tilanne ja sanoivat, että maksavat kuun lopussa mut silti rahat tulivat jo alle viikossa. ehkä maksavat sullekin jo aiemmin.

enpä usko, kun siellä sanottiin että vika päivä on niiden ainoa maksupäivä, että silloin sitten :(

Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
voisko ne laskut maksaa vasta sillo 15päivä et nyt ostatte vaan sen bussilipun..

Periaatteessa se 150e lasku on pakko maksaa nyt, eikä paljon helpota vaikka ne muut laskut jättäisi maksamatta. Ja silloin 15. päivä tulee vain sen verran rahaa, että saadaan taas nipin napin vuokra maksettua ja pärjätään lapsilisiin, eli ei pystyisi siitäkään maksamaan sitä 150e laskua :( Aina kuun lopussa tulee sitten isompi tili, mutta tällä kertaa se meni kokonaan, kun oli laskuja kertynyt niin paljon, ensi kuun lopussa sitten helpottaa kun ei ole niin paljon isoja laskuja, mutta siihen asti pitäisi jotenkin pärjätä :( Sen 200e tarvitsisi jostain niin sitten selvittäisiin ensin 15. päivään ja siitä muutamalla kympillä pitäisi pärjätä lapsilisiin, sitten pystyisi jo ostamaan ruokaakin ja maksamaan ehkä jonkun laskunkin..

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Alkuperäinen kirjoittaja Sangria:
mulla oli kerran vastaava tilanne ja sanoivat, että maksavat kuun lopussa mut silti rahat tulivat jo alle viikossa. ehkä maksavat sullekin jo aiemmin.

enpä usko, kun siellä sanottiin että vika päivä on niiden ainoa maksupäivä, että silloin sitten :(

:( ehkä mulla vaikutti se kun siellä oli silloin poikkeuksellisesti puhelimessa niiden päätöksien tekijä, ja hän sanoi että maksetaan kuun lopussa mutta hän voi yrittää jo aiemmin niitä selvittää.

Yhteistyössä