Kela ei maksa lomautusajaltani mitään

  • Viestiketjun aloittaja Väliinputoajako
  • Ensimmäinen viesti
Väliinputoajako
Minut lomautettiin osa-aikaisesti niin että menetin 50% työajastani ja samaten toki palkastani.
Kuulun liittoon, mutta en saa sieltä mitään koska en ole ollut tarpeeksi kauan jäsen. Nyt sain Kelasta päätöksen etten saa sieltäkään mitään koska olen saanut liikaa palkkaa koska olen ollut puolet ajasta töissä. Wat????
Onko oikeasti näin. Eikö lomautusajalta kuulu aina saada perusturvaa?
 
vierailija
Minut lomautettiin osa-aikaisesti niin että menetin 50% työajastani ja samaten toki palkastani.
Kuulun liittoon, mutta en saa sieltä mitään koska en ole ollut tarpeeksi kauan jäsen. Nyt sain Kelasta päätöksen etten saa sieltäkään mitään koska olen saanut liikaa palkkaa koska olen ollut puolet ajasta töissä. Wat????
Onko oikeasti näin. Eikö lomautusajalta kuulu aina saada perusturvaa?
kyllä ne Kelassa osaa laskea että pärjäätkö 50% palkalla
 
vierailija
Ongelma taitaa kohdallasi olla siinä, että et ilmeisesti täytä työssäoloehtoa etkä ole sen takia päivärahan piirissä. Muuten saisit liiton kassasta ansiosidonnaista. Sama työssäoloehto koskee Kelan maksamaa peruspäivärahaa tosin sillä ei ole merkitystä koska liiton jäsenenä et kuitenkaan saisi peruspäivärahaa, vaan ansiosidonnaista. Jäljelle jää siis työmarkkinatuki, joka on varattu niille, jotka eivät saa päivärahaa. Se taas on lähtökohtaisesti aika pieni ja jos sinulla on edes kohtuullisesti palkkatuloja, tienaat äkkiä niin paljon, että laskennallinen työmarkkinatuki menee nollaan eikä mitään maksettavaa jää. Sehän menee suunnilleen niin, että ensimmäiset 300 tienattua euroa eivät leikkaa tukea ja sen jälkeen jokainen euro vähentää tukea 50 sentillä.

Kelan päätöksestä pitäisi käydä ilmi perusteet ja löytyä laskelma miksi noin on käynyt.
 
Vierailija
Eikö valtio juuri poistanut koronan takia lomautettavilta karenssin?
Aika ihmeellistä että jos työnantaja lomauttaa, niin se on työntekijältä sitten kaikki pois ilman että saa mitään kelastakaan. Eli on kuitenkin karenssissa.
 
vierailija
Minut lomautettiin osa-aikaisesti niin että menetin 50% työajastani ja samaten toki palkastani.
Kuulun liittoon, mutta en saa sieltä mitään koska en ole ollut tarpeeksi kauan jäsen. Nyt sain Kelasta päätöksen etten saa sieltäkään mitään koska olen saanut liikaa palkkaa koska olen ollut puolet ajasta töissä. Wat????
Onko oikeasti näin. Eikö lomautusajalta kuulu aina saada perusturvaa?
Olisit valinnut yrittäjyyden niin Kepun Mika Lintilä ja Katri Kulmuni olisivat jakaneet sullekin 100 000 euroa yrittäjän sossutukena ja ilman liiton maksujen maksamista!
 
vierailija
Olisit valinnut yrittäjyyden niin Kepun Mika Lintilä ja Katri Kulmuni olisivat jakaneet sullekin 100 000 euroa yrittäjän sossutukena ja ilman liiton maksujen maksamista!
Nämäkin julkut saivat Business Finlandin myöntämää tukea:

Green Farm Oy, Jethro Rostedt 100 000 e
MoonCat Oy, Laura Voutilainen 63 000 e
Aku’s Factory Ltd., Eppu Normaali -yhtye 100 000 e
Kotiteollisuus Yhtye Oy 10 000 e
OperArt Oy, oopperalaulaja Jyrki Anttila 10 000 e
Atomirotta Oy 10 000 e
Jounin kauppa, Sampo Kaulanen 100 000 e
Gimmeyawallet Productions Oy, Riku Rantala ja Tunna Milonoff 15 000 e
Trainers’ House Oyj, Jari Sarasvuo 10 000 e
Michael Monroe Music Oy 10 000 e
Lignell & Lignell Oy, Raakel ja Nicke Lignell 10 000 e
Captain Yaffa Cake Oy, Sami Yaffa 10 000 euroa
Illan isäntä Oy, Lauri Salovaara 10 000 e
Jokeri Pokeri Box Oy, taikuri Simo Aalto 10 000 e
Playhouse Helsinki Oy, Mikko Leppilampi 62 000 euroa
Ruokaboksi Oy, Vappu Pimiä 100 000 e
Maki Kolehmainen Productions Oy 10 000 e
Helsinki Records Oy, Maki Kolehmainen 10 000 e
Wiskarila Oy, Arttu Wiskari 100 000 e
BilleBeino Clothing and Accessories Oy, Ville Leino 100 000 e
 

Yhteistyössä