kela asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietämätön

Vieras
Elikkäs joudun huhtikuussa menemään kortistoon,kun minulla loppuu kotihoidontuki (lapsi täyttää 3-v). Joutuisin olemaan työttömänä yhden kuukauden ennen kuin jäisin taas äitiysrahalle,koska laskettu aika on kesäkuussa. Saanko päivärahaa? Vaikuttaako siihen nykyisin enään puolison tulot ja onko siinä jokin ehto,että saan päivärahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olin töissä kyllä vuosi sitten n.6 kk pätkän..mutta riittääkö se?

Muistaakseni se ei riitä. En ole nyt sata varma, mut pitiköhän töissä olla 10kk.. Kannattaa soittaa ja kysyy jo etukäteen, sillä itse tekisin noin, et alottaisin sen ä-loman 50 päivää laskettua aikaa, mikäli karenssia paukahtaisi.

No aikoinaan (03/05 ) ootin nuorinta, keskimmäinen täytti 3v joten kotihoidontuki loppui. Minul oli alkamassa äitiysloma parin viikon päästä.
Piti ilmottautua työkkäriin (sossusta ja kelasta näin käskivät tekemään ) ja kylläpä niitä siellä nauratti :whistle:
No kuitekii, minul oli siin 5 päivän karenssi ja 7 päivältä sain sit työmarkkinatukea :D kunnes sit se äippäloma alkoi!!
Ja viimeeks olin töissä ollut 11/99.

Reilu vuos sit kun minust tuli työtön, oli taas se 5 päivän karenssi ja sit rupes työmarkkinatuki tulemaan.

Muoks. Nii ja sit tää työmarkkinatuki on eriasia kuin peruspäiväraha. Niije karensseist en tiijä mitää.

Yhteistyössä