Keksittekö syytä tälle / helpotuskonsteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Meidän vauvalla (8kk) on nyt kahden viikon ajan öisin menny nenä tukkoon ja selkeästi kuuluu olevan räkäinen. En ole huomannu, et ois ollu nuhassa missään vaiheessa, mut ilmeisesti sitten on. Ollaan laitettu suolaliuosta ja koitettu imeä räkää pois, mutta se tuntuu olevan tosi sitkeetä eli saadaan kyllä imettyäkin jotain, mut aina sama tilanne joka ilta. Päivisin vauva on ihan ok eli ei vaikuta yhtään kipeältä eikä nenä räkäiseltä. Yskii ja aivastelee jonkin verran, mutta niin on tehnyt ihan vastasyntyneestä lähtien.

Sängynpääty on kohotettu ja viime yönä koitin sipuliakin, mutta kun tuntuu, et ongelma on eniten tuo räänmuodostuminen ei niinkään varsinainen tukkoisuus. Mikäköhän tuota räkää tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja äiit:
Lääkärin luvalla

Mä aattelin tuota kanssa kysyä huomenna. Soitan siis neuvolaan, jos sinne suinki pääsee läpi... Mutta ajattelin kysyä täältä eka. :)

Tosin kun suurin ongelma tuntuu olevan tuo sitkeä räkä en tiiä, auttaako se nasolinkaan. Ilmankostutinta koitin ehdottaa miehelle (meillä on sähköpatterit ja ne kai voi kuivattaa ilmaa), mutta hän taas ei siitä innostunut. Miehellä on astma ja noi kai heikentää ilmanlaatua sitten muuten. :/

Voisko kuiva ilma edes tehdä tämmöstä?

Meillä oli tytöllä kans jonkun aikaa samaa ongelmaa et päivät ok ja illalla veti tukkoon. Helpottui sillä kun aina iltapesulla käydessä otettiin tyttö suihkuun ja sit nenä aukes kun aikamme seisoskeltiin lämpimässä suihkussa ja sit sai niistettyä räät pois. Ei sitten yölläkään kertynyt sitä räkää niin paljoa. Meillä siis ratkaisuna pitkä lämmin suihku ja sen jälkeen nenän niisto.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Lääkärin luvalla

Mä aattelin tuota kanssa kysyä huomenna. Soitan siis neuvolaan, jos sinne suinki pääsee läpi... Mutta ajattelin kysyä täältä eka. :)

Tosin kun suurin ongelma tuntuu olevan tuo sitkeä räkä en tiiä, auttaako se nasolinkaan. Ilmankostutinta koitin ehdottaa miehelle (meillä on sähköpatterit ja ne kai voi kuivattaa ilmaa), mutta hän taas ei siitä innostunut. Miehellä on astma ja noi kai heikentää ilmanlaatua sitten muuten. :/

Voi ja tekee. Laittakaa nyt se märkä pyyhe patterille.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Lääkärin luvalla

Ei voi sähköpatterille, mut voin mä sen tuohon huoneeseen tuoda. :)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Lääkärin luvalla

Ei voi sähköpatterille, mut voin mä sen tuohon huoneeseen tuoda. :)

Pyykinkuivausteline käy myös vallan hyvin. Kosteutta huoneeseen niin lapsen olo helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli tytöllä kans jonkun aikaa samaa ongelmaa et päivät ok ja illalla veti tukkoon. Helpottui sillä kun aina iltapesulla käydessä otettiin tyttö suihkuun ja sit nenä aukes kun aikamme seisoskeltiin lämpimässä suihkussa ja sit sai niistettyä räät pois. Ei sitten yölläkään kertynyt sitä räkää niin paljoa. Meillä siis ratkaisuna pitkä lämmin suihku ja sen jälkeen nenän niisto.

Meillä ei vielä osaa niistää ja tuo rään imeminen on yks kidutusmuoto vauvan mielestä, mutta pakkohan se on. Tosin ei millään anna ottaa kaikkea...

Ok koitetaan tuota pyyhettä nyt tälle yölle ainakin ja jos näyttää siltä, että auttaa, alan kyllä katsella niitä ilmankostuttimia sano mies mitä tahansa. =) Kiitos!

Meillä ei vielä osaa niistää ja tuo rään imeminen on yks kidutusmuoto vauvan mielestä, mutta pakkohan se on. Tosin ei millään anna ottaa kaikkea...

onhan teillä Nenä-Friida? Meillä ainakin ollut ainut joka edes jotenkin toimii...

eikai se suola ole sellaista, missä on syanidia? Minua yskittää sellainen paakkuuntumisenestoaine, jossa on E536. Hävitä sellaiset kokonaan, kun on astmainen mies. Voi sitä olla myös muissa jauhemaisissa tuotteissa ja teollisissa sapuskoissa, eikä sillloinmerkitä muuta kuin "suolaa".

laita vaan lisää sitä sipulia. mä pilkon kokonaisen sipulin lautaselle ja laitan sängyn alle. Siitä ei nyt ainakaan ole mitään haittaa (paitsi se kauhea lemu aamulla). ja nenä kyl aukeaa kaikilta!

Alkuperäinen kirjoittaja tärkeä pointti:
eikai se suola ole sellaista, missä on syanidia? Minua yskittää sellainen paakkuuntumisenestoaine, jossa on E536. Hävitä sellaiset kokonaan, kun on astmainen mies. Voi sitä olla myös muissa jauhemaisissa tuotteissa ja teollisissa sapuskoissa, eikä sillloinmerkitä muuta kuin "suolaa".

Ostin apteekista valmiita suolaliuostippoja (renässans tms.), en tiiä, mitä niissä on..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

onhan teillä Nenä-Friida? Meillä ainakin ollut ainut joka edes jotenkin toimii...

Vastaava, siis samalla periaatteella toimiva. Mut tosiaan ei tuon ikäinen sen käytöstä mitenkään riemastu ja anna kiltisti tehdä. =) On meillä pikkuniistäjäkin, mut sillä en edes ole yrittäny, kun en saanu sillä silloin aiemminkaan, kun ei vauva vielä osannu pistää vastaan.

Vastaava, siis samalla periaatteella toimiva. Mut tosiaan ei tuon ikäinen sen käytöstä mitenkään riemastu ja anna kiltisti tehdä. =) On meillä pikkuniistäjäkin, mut sillä en edes ole yrittäny, kun en saanu sillä silloin aiemminkaan, kun ei vauva vielä osannu pistää vastaan.

Juu tiedän miten lapset vihaa sitä laitetta... meillä tyttö nyt 1v ja on kyllä tosissaan saanu pitää kiinni kun on nenää yrittäny niistää... meilläkään ei siis lapsi osaa itse niistää vaan pitää imeä se räkä pois.

No juu, mä koitan nyt tuota pyyhettä ja painun itsekin nukkumaan. Jospa se ois tämä ilma sitten. Kyllä mä omassanikin nenässäni tunnen, että ilma on kuivempi, kun patterit on päällä, mut en tiiä sit. Yrittänyttä ei laiteta kuitenkaa, joten kokeillaan. =)

Yhteistyössä