keksikääs mulle joku helppo ja nopea täytekakun korvike. kiitos :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
Huomenna olis tulossa kakkukahville mun porukat, mutta arvatkaas onko sitä kakkua :D

Kauppaan piti mennä tänään ostamaan jotain täytteitä, mutta se nyt vaan jotenkin jäi. Ja muutenkin minä tekemässä täytekakku ei ole se maailman fiksuin veto.

Joten jotain pitäisi huomenna pyöräyttää, mutten keksi yhtään, että mitä. Ideoita?

jätski torttu! Hyvää, halpaa, helppoa. Osta valmis torttupohja, kostuta vähän mehulla ja laita hilloapäälle. Paloittele pohjan päälle 1l mitä vaan jäätelöä. Koristele maun mukaan esim. viini rypäleillä tmv. :p kaikki on tykänny ja valmitukseen ei tosiaan me 5min. kauempaa ja blondikin onnistuu varmasti ;)

Alkuperäinen kirjoittaja minä teen:
Brita-kakku, helppo, nopea ja todella hyvää!!

liian hankalalta vaikutti :D

Ja kääretorttu ei ole se mun bravuuri, en saa sitä pohjaa IKINÄ onnistumaan, se, ja täytekakut ei tykkää musta :snotty:

Toisaalta joku mokkapalat tai mustikkapiirakka, mutta kun just on entiset syöty pois, niin ei oikein ne nyt innostais.

charlotta: vuoraa pyöreä salaattivuoka kääretortun siivuilla ja laita keskelle jotain viileässä jähmettyvää, liivatteella vahvistettua suklaamoussea, marjarahkaa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
jätski torttu! Hyvää, halpaa, helppoa. Osta valmis torttupohja, kostuta vähän mehulla ja laita hilloapäälle. Paloittele pohjan päälle 1l mitä vaan jäätelöä. Koristele maun mukaan esim. viini rypäleillä tmv. :p kaikki on tykänny ja valmitukseen ei tosiaan me 5min. kauempaa ja blondikin onnistuu varmasti ;)

tuo vois mennä harkintaan. Vaikken noista valmis pohjista niin välitä itse, niin tuntuu ne muille kelpaavan :)

Alkuperäinen kirjoittaja jadal:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

tuo vois mennä harkintaan. Vaikken noista valmis pohjista niin välitä itse, niin tuntuu ne muille kelpaavan :)

se valmispohja ei juurikaan tossa maistu, joten sekin on tuon hyväpuoli. ja voithan sä ite tehdä ihan normaalista kakkutaikinasta torttupohjan...

marenkileivokset. pursotat marengista kuppeja, eli pohja ja pari kiekkaa reunoiksi. Paistat tietenki ne ja täytät kermavaahdolla tai rahkalla. Tulee hyviä ko laittaa kerman sekaan vähä vaikka minttukrokanttisuklaata murskattuna. :)

Yhteistyössä