Keksikää keinoja mulle! Pitäisi ryhdistäytäytyä, mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
mun luonteeni on mukavuudenhaluinen, aktiivisuus heikkoa, häirittävyys korkea...

Mun pitäisi siis terveydellisistä syistä pudottaa painoa 5kg (refluksi, korkea kolesteroli ja verenpaine).
Mutta se ei onnistu, koska syön liikaa hyvää ruokaa, kakkuja, keksejä, jäätelöä... Enkä juurikaan liiku, en harrasta liikuntaa, eikä mulla ole liikkuvia kavereita.
Joinain päivinä yritän aamupäivän tsempata, mutta sitten iltapäivällä näen keksipaketin, tai alkaa sataa tai telkkarista tulee hyvä elokuva... eikä ole kyse etten söisi terveellisesti, vaan syön vaan paljon, myös sitä terveellistä ruokaa. Eikä tee mieli herkkuja jos en näe niitä, mutta kun näen niin unohdan ettei pitänyt syödä...

Mikä avuksi? Pitääkö tässä ihan terapiaan mennä? Ihan add-oireiltahan tännöinen vaikuttaa, auttaisiko joku sen lääke mun projektin edes alkuun?

Totta kun käyt kaupassa jätä turhat kalorit kaupanhyllylle. Hyvä keino laihduttaa on lähteä kiertelemään ja kävelemään ostoskeskuksiin ilman euroja. Ruokailun painottaminen, pienemmät ruoka-annokset, säännölliset ruoka-ajat ja klo 18 jälkeen mieluummin ei muuta kun vettä.
Elimistölle on tärkeää saada levätä sekä uni että 12 h paasto.

Et näe keksipakettia jos jätit sen kauppaan.

Kävelylle voi mennä yksinkin! Ja sinne voit lähteä vaikka just nyt.

Tekosyitä, miksei, voi keksiä vaikka tuhat mut parasta on vaan alkaa kiskoa piaksuja jalkaan ja palttoota päälle. Kävelet reilun puoli tuntia ja palaat sisälle ihan uutena ihmisenä :)

Et näe keksipakettia jos jätit sen kauppaan.

Kävelylle voi mennä yksinkin! Ja sinne voit lähteä vaikka just nyt.

Tekosyitä, miksei, voi keksiä vaikka tuhat mut parasta on vaan alkaa kiskoa piaksuja jalkaan ja palttoota päälle. Kävelet reilun puoli tuntia ja palaat sisälle ihan uutena ihmisenä
Ei pysty lähtemään kesken työpäivää, tai jos pikkutauoilla lähtisi niin koko tauko menisi vaatteiden vaihtoon. Iltaisin olen liian mukavuudenhaluinen lähtemään, etenkään yksin. Perheestä kukaan muukaan ei halua.

Onhan niitä herkkuja vaikka missä, kaupassa, taukohuoneessa, ruokalassa myynnissä. Välillä kotonakin, ainakin jätskiä ja pullaa pakastimessa. Ja kun näen, niin unohdan ettei pitänyt syödä. Ateriat on pakko syödä, muuten en jaksa keskittyä töissä jos olen nälkäinen.

Hyvähän teidän reippaiden on sanoa, että lähde, tai älä syö. Oon yrittänyt, mutta ei toimi mulla.

Nyt tarvittais jotain poppakonsteja.

Ei pysty lähtemään kesken työpäivää, tai jos pikkutauoilla lähtisi niin koko tauko menisi vaatteiden vaihtoon. Iltaisin olen liian mukavuudenhaluinen lähtemään, etenkään yksin. Perheestä kukaan muukaan ei halua.

Onhan niitä herkkuja vaikka missä, kaupassa, taukohuoneessa, ruokalassa myynnissä. Välillä kotonakin, ainakin jätskiä ja pullaa pakastimessa. Ja kun näen, niin unohdan ettei pitänyt syödä. Ateriat on pakko syödä, muuten en jaksa keskittyä töissä jos olen nälkäinen.

Hyvähän teidän reippaiden on sanoa, että lähde, tai älä syö. Oon yrittänyt, mutta ei toimi mulla.

Tuskin meistä kukaan on reipas. Pitää vaan päättää ja mennä. Se ei oo kuin puoli tuntia. Mitä niin tärkeää teet iltaisin ettet voi sitä uhrata?

No ihan aluksi syötkö töissä kunnon ruokaa? Kun tulet kotiin niin teet ruoan ja syötte? Käykö niin, että verensokerisi nousee tappiin ja voimat katoaa?
Itse aloitin siitä, että en istu turhaan ja aina kun on mahdollisuus niin liikkeelle vaikka takki oli aivan tyhjä.
Meni muutamia päiviä kun tuntuikin mukavalta sen ruoan jälkeen lähteä liikkumaan ennemmin kuin jäädä sohvalle passiivisena istumaan.
Sitten se ruoka, joka on todella tärkeä juttu. Ei aloiteta mitään kuuria tai ihmeitä tekeviä dieettejä vaan tehdään ne muutokset siihen päivittäiseen sapuskaan. Kun ostat ruoka-aineita niin kaksi asiaa tarkista paljonko rasvaa ja hiilihydraatteja niissä on. Jos tuotteessa on yli 20% rasvaa niin ei vaihda kevyempi ja jos hiilihydraatteja eli sokereita on paljon niin ei. Viisi kiloa ylipainoa on 10× 500g voipakettia levitettynä ympäri kehoasi myös sisäelimissä kuten maksassa.
Juomaksi vettä ja myös silloin kun on nälkä ja aina lasi vettä ennen ruokailua. Alkoholi ja hiilihydraatteja sisältävät limut pois.
Suo itsellesi kerran viikossa herkuttelupäivä muulloin ei.

• Tykkää
Reactions: -roosaruusa-

Yhteistyössä