Keittiönoita!

Lilii lisänimetön

Aktiivinen jäsen
08.05.2008
30 970
-26
36
Helsinki
Kakkaa ei saa laittaa biojäteastiaan! Ei koiran eikä muidenkaan
*heristää sormea*

Biojätteeseen EI SAA LAITTAA:

* muovikasseja ja -pusseja > seka- tai energiajätteeseen
* ruokaöljyjä ja muita juoksevia rasvoja > sekajätteeseen tiiviiseen muovipulloon pakattuna
* liemiä, nesteitä > viemäriin
* tuhkaa, tupakantumppeja > sekajätteeseen
* imurin pölypusseja > sekajätteeseen
* vaippoja, terveyssiteitä > sekajätteeseen
* maito- ja mehutölkkejä > keräyskartonkiin
* lääkkeitä > apteekkiin
* kissanhiekkaa, koiran jätöksiä > sekajätteeseen
* muita maatumattomia tai haitallisia materiaaleja

Lähde: YTV :xmas:

Vielä niistä hajoavista kakkapusseista: ne on siis biohajoavia roskapusseja, ei varsinaisia biojätepusseja. Biohajoavia kauppakasseja myydään myös esim. kauppojen kassoilla nykyään, niitä ei ole tarkoitettu biojätepusseiksi, vaan roskapusseiksi sekajätteelle. Sekin auttaa, kun roskapussi maatuu nopeasti, eikä muovipussi jää hauduttelemaan muita roskia sisäänsä kaatopaikoilla.

p030.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Sitten mä vielä tyhmänä kysyn et miks ruokamultaan ei saa joutua koirankakkaa?

En mä tarkemmin tiedä :ashamed:
Sama kun ei saa laittaa kotikompostiin oman huussin tavaraa (jos käyttää kompostimultaa ruokakasveille). Liittyy varmaan kaikkiin öllö-bakteereihin. Anoppi tosin laittaa silti mökkihuussista kaiken kompostiin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii teräväkieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Sitten mä vielä tyhmänä kysyn et miks ruokamultaan ei saa joutua koirankakkaa?

En mä tarkemmin tiedä :ashamed:
Sama kun ei saa laittaa kotikompostiin oman huussin tavaraa (jos käyttää kompostimultaa ruokakasveille). Liittyy varmaan kaikkiin öllö-bakteereihin. Anoppi tosin laittaa silti mökkihuussista kaiken kompostiin :xmas:

Ok, mietin vaan just tuota et onko siinä sit joku tartunta vaara vai mikä siihen sitten voi olla syynä kun se on kuitenkin maatuvaa. Vai meneekö siinä sitten liian kauan ennen kun se maatuu.

Yhteistyössä