Keittiöremontti - vesipisteen siirtäminen, kuinka tyyristä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kukaan joutunut siirtämään vesipisteen paikkaa, millainen homma, kallistakin? Meillä olisi keittiöremppa edessä, ostettiin talo ja keittiö ei oikein sellaisenaan miellytä. Parill-kolmella metrillä siirtyisi vesipisteen paikka. Kunhan alustavasti kyselen täältä, itse en sen kummemmin tajua näistä hölkäsen pöläystä..

[QUOTE="vieras";25089922]Mä en edes tienny että vesipistettä voi siirtää..?[/QUOTE]

kai sen nyt voi siirtää kun onhan se alunperinkin täytynyt jonnekkin laittaa..

mutta hinnasta en osaa sanoa kun meillä ei ollut tarvetta siirtää...

Ihan riippuu talosta. Jos betonialattia, niin on vaikeampaa ja kalliimpaa, mutta, jos puutalo, niin kuuluu ihan perusjuttuihin remontissa. Toki sitten huonompi juttu, jos lattiakin menee uusiksi sen takia, vaikkei muuten vaihdettaisi.

Onnistuu kyllä vaikka olisi valulattiakin, sitten vain vedetään putket keittiökalusteiden sokkelissa ns. pinta-asennuksena. Saarekkeeseen tms ei sitten sitä vesipistettä oikein saakkaan, varsinkin jos on lattialämmitys niin silloin ei paljon parane lattiaa piikkailla.

Mutta siis pointti oli ettei ole mahdottoman kallista, putket plus työ joka yleensä on se joka siinä maksaa.

Osaatteko sanoa mitään hinta-arviota? En ole ap, mutta muakin kiinnostaa.

Mua harmittaa kun me asutaan vanhassa talossa asunnossa, jonka keittiön tilalle miehen sukulaiset aikoinaan tekivät saunan, kun vanhukset muuttivat omalta puoleltaan pois ja koko talo jäi nuoremman polven käyttöön. Nyt me tultiin tähän asumaan ja tarvittiin tietysti oma keittiö kun talo jaettiin taas kahdelle perheelle. Mies ja miehen isä väittivät, että olisi iso ja kallis työ laittaa keittiöjutut yhteen tiettyyn nurkkaukseen, ja tiskipöytä ja muut jutut laitettiinkin sitten mun mielestä typerään paikkaan. Kieltämättä tuohon ne oli helppo asentaa kun samassa kohdassa oli jo valmiina putket (vessan takia) ja tarvitsi kai vain tehdä joku pieni liitos, mutta mua häiritsee tuo mihin kohtaan tiskipöytä ja muut on sijoitettu huoneessa... Jos meidän väliaikaisasuminen täällä venyy ja näyttää parinkin vuoden päästä vielä siltä että ei ollakaan muuttamassa pois, mä haluan meidän uuteen keittiöön remontin... :D

[QUOTE="vieras";25090595]Viemäriä ei kannata koskaan vetää sokkelissa, jos muutakin mahdollisuutta on, koska on silloin tosi paljon äänekkäämpi.[/QUOTE]

höpö höpö

Yhteistyössä