keittiöön "laatta"laminaatti?

• Viestiketjun aloittaja aitikka
  • Ensimmäinen viesti
aitikka
Onko kenelläkään sellaista laattalattian näköistä laminaattia lattioissa,
esim keittiössä?
Mahtaako se näyttää ihan "aidolta"?Hinta?
Ajattelin että se ei olisi niin kylmä, kuin oikea laatta lattia, koska
talossa ei ole lattialämmitystä.

Kaverilla on. On se melko oikean näköistä, tosin kosketus kertoo että laminaattia on. Laminaatti on sitten arkaa kosteudelle kuten parkettikin.
Itse päädyttiin lopulta muovimattoon jossa laattakuosi. Tarketilta tullut uusi mattosarja, jossa optisesti koitetaan hakea aidon laatan tuntumaa... eikä ole herkkä vedella. Oli kyllä laminaattia kalliimpaa, mutta mitäs siitä ;-)

samaa mieltä
Mitä lattiaa teille tulee muualle? Jos parkettia niin sitä laittaisin myös keittiöön. Laminaatti on kovempaa kuin parketti, mutta paljon arempaa kosteudelle. Siihen jos jotain kaatuu, se on pyyhittävä nopeasti pois tai sitte lattia on siitä kuprulla eikä palaudu. Parkettikin tietysti pitää kuivata jos jotain kaatuu, mutta ei imaise samalla tavalla kosteutta kuin laminaatti. Ja vahingon sattuessa parketti kuivuu myös uomiinsa, eli palautuu eikä jää kupruille. Laminaatti on myös kylmä, puulattia on lämmin.

Meillä laattakuvioinen laminaatti keittiö. Se on kyllä viilee, kun alla kylmäkellari. Mutta tosi aidon näköinen ja kosteuden kanssa ei tuu ongelmaa kun asennusvaiheessa liimaa laminaatti liimalla saumat kiinni. Estää kosteuden menemisen väliin.

Meillä myös eteisessä laminaatti, joka ei ainakaan vielä kupruile.

oon kattellu tulevaan keittiööni myös sitä, ja hintaluokka on ollut 15-20e neliöltä. hyvänä verrattuna oikeaan laattaasn on se ettei rumasti tummu laattojen välit, tai likaannu, niin kuin usein käy oikealle laatalle. ei ole niin herkkä kosteudelle, kuin parketti, ja se, että ei näy naarmut niin herkästi kuin parketissa.

meillä on nyt vuoden verran ollu laatta laminaatti keittiössä ja eteisessä. Laattaan verrattuna lattia on paljon lämpimämpi. Eikä laminaatti ole niin kova jos/kun lapset kaatuilee siinä. Kannaattaa valita luokalta kestävä ja siin melko kallis laminaatti niin kestää kolhuja paremmin. Jonkin verran on kyllä vesiherkkä kun meillä joskus kaatu koiran vesikippo lattialle, muutamaksi tunniski oli vettä ehtinyt sauman kohdasta hieman imeytyä ja laminaatti on vähän koholla siitä kohtaa, mutta sitä ei kyllä huomaa muut kuin minä jos pyyhin lattiaa rätillä, tunnen siis sen käteen. Mielestäni aika lailla oikean laatan näkoinen, meillä on harmaa sävy joten likakaan ei näy kovin helposti.

Meille tuloo koko asuntoon laattalattia. En tykkää laminaatista kun se on niin äänekäs. Koiran kynnet pitää laminaatilla tosi kovaa rapinaa. Lisäksi laminaatti on liukas, esim lapsen tai koiran juostessa.

Kannattaa käydä vaikka kirjastosta hakemassa tän vuoden Kuluttaja-lehti, en muista mikä numero, mutta siinä oli laminaattivertailu. Just tossa kosteudenkestossa oli huimia eroja, eikä ne menny suoraan hinnan mukaan, eli kalleimmat ei ollu parhaita. Ikean laminaatit sai ainakin tosi huonot arvosanat just tossa kosteudensiedossa, ellen aivan väärin muista. Siinä ei kyllä tainnu olla just tota laattakuosista laminaattia, mutta kaipa siitä jotain irti saa kuitenkin.

Meille tulee muovimatto keittiöön minun eli muijan tahdosta. Teen työkseni kotisiivouksia ja siellä olen nähnyt monia lattioita. Kyllä on ihmiset pilanneet lattiansa just kosteudella ja kolhuilla. En siispä suosittele laminaattia keittiöön.

Yhteistyössä