Keittiön kaappien maalaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maalari

Vieras
Ajattelin maalata keittiön kaapin ovet mutta en tiedä millasella maalilla se olis paras tehdä? Spray maali olis varmaan helpoin mut onko lopputulos sit ihan kamala? Josko täällä joku osais neuvoa :)

Pesunkestävällä maalilla, mieluiten joku liuotin pohjainen vielä.

Ja pohjatyöt on tehtävä hyvin, se itse maalaus on pikkujuttu siihen verrattuna. Itse suosin maalauksessa samettitelaa.

Onko sulla sellainen tyhjä huone, missä spraymaalilla voi maalata? Nimittäin sitä maalisumua lentää ilmassa aika kauas.

Mitä materiaalia sun keittiön ovesi on? Kuten #2 viestissä sanottiin, pohjatyöt on tehtävä hyvin. Ja valittava maali, joka ei lähde irti, vaikka kaapin ovia joutuukin pyyhkimään.

Ne ovet on jotain tollasta laminaattia tms? riittäiskö jos tekis maalipesun ja hiois ja sit vaan joku kunnon maali siihen päälle?
Eli samaa materiaalia kuin mulla. Mä käytin Ortex-tartuntamaalia (olikohan nimi oikein?) ja sitten Miranolia. Niin ja putsasin ovet ennen maalausta. Tartuntamaalissa luki, että hiominen ei ole välttämätöntä. Maalasin ovet sen jälkeen Miranolilla. Maali on pysynyt erittäin hyvin, mutta en ehkä nyt maalaisi noin kiiltäväpintaisella maalilla kuin Miranol vaan mieluummin ehkä Empirellä. Kysy neuvoa maalikaupasta.

Niin ja sellainen vinkki, että irroita ovet saranoiltaan ja maalaa ne vaakatasossa. Mä olin laiska ja maalasin ovet niiden ollessa paikoillaan. Muutamia ikäviä valumisjälkiä näkyy ja sen olisi välttänyt, jos olisi maalannut ne vaakatasossa. Siis ovi vaakatasossa, ei maalaaja :D

Ok kiitos neuvoista ja vaakatasossa oli tarkotus maalata kyllä kun en ihan ekaa kertaa asialla oo :) mut keittiön ovia en oo ennen maalannut niin lähinnä just maalivinkkejä tarvin :)

Ok kiitos neuvoista ja vaakatasossa oli tarkotus maalata kyllä kun en ihan ekaa kertaa asialla oo :) mut keittiön ovia en oo ennen maalannut niin lähinnä just maalivinkkejä tarvin :)
Ollos hyvä vaan :) Mä olen maalannut lähes kaiken, mitä tästä huushollista löytyy. Olen käyttänyt monenlaisia maaleja ja Empire on mielestäni paras. Se on vähän geelimäinen ja sillä saa tasaisen lopputuloksen. Kuivuuhan se hitaammin ja välineiden putsaaminen on työläämpää, joten urakkaan menee pidempi aika, mutta lopputulos on sen väärtti.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25629805:
Eli samaa materiaalia kuin mulla. Mä käytin Ortex-tartuntamaalia (olikohan nimi oikein?) ja sitten Miranolia. Niin ja putsasin ovet ennen maalausta. Tartuntamaalissa luki, että hiominen ei ole välttämätöntä. Maalasin ovet sen jälkeen Miranolilla. Maali on pysynyt erittäin hyvin, mutta en ehkä nyt maalaisi noin kiiltäväpintaisella maalilla kuin Miranol vaan mieluummin ehkä Empirellä. Kysy neuvoa maalikaupasta.

Mä tein ihan samoin kuin Keittis :D Eli lakkabensiinillä putsasin kaapit ja vaahtomuovitelalla maalia päälle. Hiontaa ei tarvinnu. Aika monta kerrosta sai vetää; pohjia (Otexia) 2 ja Miranolia 2-3. Tosiaan jos ei irrota ovia niin ohuita kerroksia ettei valu... Vaihdoin samalla vetimet kahvoista nupeiksi ja kittasin ylimääräiset kolot piiloon. Ihan suht hyvää jälkeä tuli, joskin itsemaalatuiksi nuo tunnistaa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä