Keittiö ilman kuivauskaappia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pitää sitten ottaa ulkomaan tyyliin sellainen kuivausteline tiskipöydälle. Ja koukkuja padoilla ja pannuille. Itse kuivaan veitset magneettisessa seinätelineessä, jossa ne säilytänkin, mutta kyllä kuivauskaappia tarvitsee silti. Funktionaalisuus voittaa mahdollisen epäesteettisyyden.

Pitää sitten ottaa ulkomaan tyyliin sellainen kuivausteline tiskipöydälle. Ja koukkuja padoilla ja pannuille. Itse kuivaan veitset magneettisessa seinätelineessä, jossa ne säilytänkin, mutta kyllä kuivauskaappia tarvitsee silti. Funktionaalisuus voittaa mahdollisen epäesteettisyyden.
Näin juuri.
Itseäni ylipäänsä ärsyttää pöydillä pyörivät asiat, mielummin tunkee ne kaappiin.

Näin juuri.
Itseäni ylipäänsä ärsyttää pöydillä pyörivät asiat, mielummin tunkee ne kaappiin.

Astiat laitetaan kuivina niille varattuihin kaappeihin, ei kuivauskaappiin. Jos sellainen on niin siinä kuivatellaan satunnaisia käsinpestyjä astioita jotka laitetaan omille paikoilleen kun ovat kuivaneet. Sitä kuivauskaappia ei välttämättä tarvi mihinkään ja jos nyt tekisin keittiön niin jättäsin poies.

Astiat laitetaan kuivina niille varattuihin kaappeihin, ei kuivauskaappiin. Jos sellainen on niin siinä kuivatellaan satunnaisia käsinpestyjä astioita jotka laitetaan omille paikoilleen kun ovat kuivaneet. Sitä kuivauskaappia ei välttämättä tarvi mihinkään ja jos nyt tekisin keittiön niin jättäsin poies.
No joo, mutta helpompi ne on laittaa kaappiin kuin käsin kuivata (joo olen laiska). Ja juuri esim juomapullot ovat melko mahdottomia käsin kuivata, joten vesi jäisi sinne muhimaan, jos vain suoraan tunkee normikaappiin.

Kuivauskaapissa voi aivan hyvin myös säilyttää tavaraa. Lähtökohtaisesti kupit, kipot ja lautaset ovat niin kovaa materiaalia, että kestävät hyvin säilytyksen ritilän päällä vaikka vuosikausia.

Kuivauskaapissa voi aivan hyvin myös säilyttää tavaraa. Lähtökohtaisesti kupit, kipot ja lautaset ovat niin kovaa materiaalia, että kestävät hyvin säilytyksen ritilän päällä vaikka vuosikausia.
Joo, harvoin meillä ainakaan tiskikaappi tyhjä on. Päinvastoin, aina tupaten täysi. Usein ne pakastepurkit, sitruspuristimet, raastimet yms jäävät sinne kaappiin seuraavaan käyttöön asti.

Mulla on nykyinen keittiö ilman kuivauskaappia. Aika vähän sitä tarvitsee, kun en mä kuitenkaan käsin mitään tiskaa. Joo teflon-pannut ja kattilat, mutta aika nopeasti ne pyyhkeellä pyyhkäisee kuivaksi. En ole siihen kaappia tarvinnut. Kaikki muu astiasto tulee kuivana tiskarista kaappiin. Ainoa mikä ehkä on "ongelma", on tuo vihannesten leikkuulauta. Se nojaa kuivumassa tuota keittiön hanaa vasten, koska siinä tulee leikattua vihannekset ja sitä en tiskarissa käytä.

Inhoan tavaroita, jotka lojuvat ympäri tiskipöytää tai keittiötasoja, joten kuivauskaappi on oiva paikka laittaa tiskatut juomapullot (joita isossa perheessä on monta), kattilat ja paistinpannut (en laita koneeseen) sekä veitset ja leikkuulaudat.

Yhteistyössä