Keitän vauvalle puuron äidinmaitoon, ja mies vaatii minua ostamaan siihen erillisen kattilan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maitomamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maitomamma"

Vieras
Onko tässä nyt mitään järkeä? Minulla tulee maitoa reilusti edelleen, vauva on nyt 8kk. Olen keitellyt vauvalle puuron omaan maitooni aina, mutta vasta nyt lomallaan mies huomasi minun käyttävän omaa maitoani ja tekeväni puuron samassa kattilassa, kuin hänkin puuronsa valmistaa.

Nyt mies ilmoitti, että minun on hankittava hommaan oma kattila, sillä hän ei halua syödä samasta kattilasta, jossa on äidinmaitoa ollut. Koko homma on kuulemma ällöttävää. Itse en taas viitsisi toista kattilaa ostaa, koska eihän vauva ikuisesti tälläistä puuroa syö, eikä siinä sitäpaitsi ole edes mitään ällöttävää. Miehen mukaan olisi eri asia, jos meillä olisi tiskikone, mutta käsin tiskatessa kattila ei kuulemma puhdistu kunnolla.

Sanokaa nyt, että mies ei kulje ihan täysillä.

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26642881:
tai sit se mies hommaa itelleen oman kattilan. aikas erikoiselta kuulostaa kieltämättä.

No sitä minäkin. Mies on kuitenkin usein sanonut, miten hienoa on, että imetän ja vauvan ei tarvitse juoda korviketta. Siksi nyt kummeksuttaa tämä kommentti.

Hölmön hommaa hankkia eri kattilaa. Mutta miksi ihmeessä keität äidinmaidon, kun ne hyvät ainesosat häviävät keitettäessä. Mieluummin tee jänkkipuuroa veteen ja ohenna lautasella maidolla niin samalla poistuu kattilaongelma :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Glenn
Älä keitä äidinmaitoa vaan käytä vasta valmiin veteen keitetyn paksun puuron notkistamiseen. Hukkaan menee arvokas aine. Miehes ei ole ihan kypsä aikuinen?

Outoa. Siis tiskataanhan se kattila. Ja tosiaan itsekin tekisin niin että puuro erikseen ja maito siihen jos olisin tuota harrastanut. Itse imetin koht. pitkään mutta lapsi sai heti alusta alkaen opetella syömään veteen keitettyä puuroa. Helpompaa mielestäni niin.

Mulla ainakin kävi niin, että puuro (ja kaikki muukin ruoka) veti ihan velliksi jos lisäsin rintamaitoa kuumentamatta. Siinähän on niitä entsyymejä, jotka auttaa vauvan vatsaa sulattamaan ruoan! Ravintoaineet vauva saa kuitenkin jo siitä imetetystä maidosta..

[QUOTE="...";26642896]Hölmön hommaa hankkia eri kattilaa. Mutta miksi ihmeessä keität äidinmaidon, kun ne hyvät ainesosat häviävät keitettäessä. Mieluummin tee jänkkipuuroa veteen ja ohenna lautasella maidolla niin samalla poistuu kattilaongelma :D[/QUOTE]

Nyt kyllä nolottaa... En yhtään tullut ajatelleeksi, ettei sitä saa keittää! Miehelle olen kyllä muistuttanut, jos on syöttänyt vauvaa pullosta, että muistaa sitten lämmittää sen maidon vesihauteessa, ei mikrossa ettei mene hukkaan kaikki hyvät aineet.

Onko tää nyt sit tällänen kahden kuukauden aivojumi vai mikä? :D

[QUOTE="Vieras";26642877]Itselläkin tuli maitoa paljon mut käytin vain imetykseen. Muun kaadoin pois.[/QUOTE]

TÄH?
Kyllä mä tein lapselle puurot ja soseet äidinmaitoon, lypsin jopa juomalaseihin - en usko että meillä on lasia jossa ei sitä olis ollu... ...maidon puutteessa käytin sitä jopa omassa kahvissa. Nii ja taisin pannarinkin tehdä koko perheelle.

Yhteistyössä